Memasuki 2011 – Tenang medan bertarung menuju PRU13

Memasuki tahun 2011, pada tarikh 1 Januari [bulan 1] 2011 [tahun 11] adalah menarik pada angkanya. Ia boleh diringkaskan menjadi 1.1.11. Namun, dalam sepanjang tahun 2011 Masehi ini antara angka menarik ditulis, selain 1.1.11 ialah 11.1.11, kemudian 1.11.11 dan 11.11.11. Bermakna ada empat tarikh yang mengumpulkan angka 1.

Bagi peminat angka 1.1.11 adalah sesuai bagi diletakkan pada kereta/kenderaan. Lebih-lebih lagi bagi nombor pendaftaran JPJ Melaka yang bermula dengan urutan MCA. Ini kerana MCA merupakan rakan akrab Umno dalam BN, kini telah menjadi pemula kepada huruf siri kenderaan

Namun tarikh 1.11.11 telah jatuh pada hari Sabtu, maka ia menjadi pilihan ramai pasangan peria berkahwin dan mengadakan kenduri kesyukuran.

Mungkin ada lagi event yang dianggap menarik dan mudah diingat dan sesuai dijayakan pada hari ini. Antaranya, pihak PAS Johor pada hari ini telah melancarkan gerak kerja jentera pilihan raya bagi pilihan raya kecil DUN Tenang bertempat di Markaz Pilihan Raya Kecil PAS Pekan Labis. Majlis pelancaran itu akan disempurnakan oleh Tuan Guru Presiden PAS, Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang dan dijangka disertai sama pimpinan Pakatan Rakyat peringkat negeri Johor serta semua wakil jentera dan petugas pembantu pilihan raya dari PAS Negeri-negeri.

Semuga DUN Tenang menjadi medan ujian sebenar populariti Pakatan Rakyat berdepan dengan Barisan Nasional. Justeru Tenang berada dalam palrimen Labis merupakan kubu kuat pimpinan MCA, Presiden MCA, Chua Soi Lek. Namun, PAS bakal berdepan dengan calonnya mungkin Umno di DUN bukan MCA, kerana MCA hanya bertanding di parlimen. Dalam pilihan raya lepas parlimen Labis telah diserahkan oleh BN kepada nepotis MCA, Chua Tee Yong (gambar) iaitu anak Chua Soi Lek. Maka, Labis dan Tenang kawasan pilihan raya yang membuiktikan nepotisme dalam BN. Apakah BN atau PAS bakal menang pada angka 1,111?

Selamat berjuang pembuka tirai tahun masehi 2011 kepada para perjuangan Islam dan Pakatan Rakyat. Semuga kalian diberkati Tuhan Yang Maha Esa.

http://greencresent-wanibrah.blogspot.com/2011/01/memasuki-2011-tenang-medan-bertarung.html

No comments

Powered by Blogger.