Video Seks: Srikandi desak Najib hentikan politik kotor

KUALA LUMPUR: Ketua Srikandi KEADILAN, Siti Aishah Shaik Ismail mendesak Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak supaya menghentikan permainan politik kotor Umno-Barisan Nasional (BN).

Beliau menyifatkan pendedahan video seks yang kononnya dikaitkan dengan Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai satu lagi konspirasi yang bertujuan untuk menjatuhkan karier Anwar sebagai pemimpin utama Pakatan Rakyat.

“Tuduhan ke atas pemimpin itu tidak berasas dan memualkan,” kata Siti Aishah dalam kenyataannya hari ini.

Beliau mengulas pendedahan rakaman video berkenaan, yang dilakukan oleh invividu yang dikenali sebagai ‘Dato T’, di sebuah hotel ternama di ibu kota semalam.

Siti Aishah tidak menolak penghasilan video itu adalah bukti bahawa Umno-BN kini semakin tertekan dengan reputasi Anwar dan pengaruh Pakatan Rakyat yang semakin mendapat sokongan.

“Anwar seorang yang berintegriti dan berani melawan kerajaan BN yang korup dan sebab itu muncul pula video seks.

“Penayangan dan penghasilan ‘drama’ itu menunjukkan ahli-ahli politik tertinggi BN yang bertanggungjawab,” ujarnya.

Dalam pada itu, Siti Aishah meluahkan kekecewaannya dengan pemimpin BN ketika memberi pandangan mengenai kemunculan video tersebut.

“Kami kecewa dengan pemimpin BN terutamnya ahli Parlimen mereka ketika memberi respon mengenai video itu yang tidak memperlihatkan moral dan akhlak yang baik sebagai pemimpin.

“Mereka gagal memberikan penilaian yang baik. Mereka gagal mendukung integriti dalam politik mereka. Mereka gagal menunjukkan contoh yang baik untuk diikuti golongan muda,” katanya.

Beliau juga menggesa siasatan dilakukan segera secara profesional tanpa rasa takut dan menyebelahi mana-mana pihak.

“Fitnah I gagal. Fitnah II juga retak menanti belah dan skandal terbaru ini akan menerima nasib yang sama,” ujarnya.

Srikandi hari ini turut bersama penyokong dan pemimpin Pakatan Rakyat (PR) memberi sokongan kepada Anwar ketika membuat laporan polis di Balai Polis Dang Wangi berhubung rakaman video berkenaan.

No comments

Powered by Blogger.