Polis Lakukan Kekasaran Kerana Amanah?

Bersih: Polis tidak harus dipersalahkan

KUALA LUMPUR 12 Julai - Pihak keselamatan tidak seharusnya dipersalahkan atas apa yang berlaku sepanjang perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) Sabtu lalu kerana mereka hanya menjalankan tugas yang diamanahkan.

Justeru, Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal berkata, pihak penganjur, peserta dan juga pembangkang tidak boleh menuduh polis berkelakuan ganas atau kasar terhadap mereka sepanjang perhimpunan tersebut.

Katanya, perkara-perkara seperti kecederaan ataupun kematian ketika perhimpunan itu dapat dielakkan sekiranya pihak penganjur mendengar nasihat daripada pelbagai pihak supaya membatalkannya.

"Mereka berkeras mahu terus berhimpun. Pihak polis dan keselamatan tidak mempunyai pilihan selain menjalankan amanah yang telah diberikan iaitu mempertahankan keselamatan rakyat serta negara," katanya pada sidang akhbar selepas menghadiri majlis penyampaian watikah pelantikan pemaju masyarakat Tabika Kemas di sini hari ini.

kalau menteri guna kepala lutut bila berfikir macam ni la jadinya. kesian rakyat malaysia bila ada menteri macam ni!


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg9_ChJlZvYDgA9tk6nTfwRNUCQc_iBQUfAQ6yfmG23M3zSnbDLe1bxY0PVL_LbSJHP0TJY8BiQqdmVwudzcp1f72aHcABfkExA3Hk7TRu-CE0lTq4LGHLkVguMD-FvNzdWOwUt8-RmxR0/s1600/JALANRAYA.jpg

No comments

Powered by Blogger.