Bekas juara program realiti ditahan kes rogol




Ampang Jaya: Seorang bekas juara program realiti popular anjuran sebuah stesen televisyen swasta ditahan polis kelmarin bagi membantu siasatan kes rogol teman wanitanya.

Timbalan Ketua Polis Daerah Ampang, Superintendan Md Nazri Zawawi, berkata suspek berusia 25 tahun itu direman enam hari bermula semalam berhubung laporan polis oleh teman wanitanya pada 31 Januari lalu.
Suspek ditahan di rumahnya di Taman Melati, Setapak semalam (kelmarin) sebelum polis mendapatkan perintah reman terhadapnya hari ini (semalam) bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan atas kesalahan merogol.


Penahanan itu susulan laporan polis dibuat teman wanitanya yang mendakwa dirogol oleh suspek. Mangsa turut dihantar ke Hospital Ampang bagi menjalani pemeriksaan, katanya.

Dalam kejadian 31 Januari lalu, seorang wanita mendakwa dirogol oleh teman lelakinya yang juga seorang penyanyi, di sebuah rumah di Ukay Perdana, di sini.

Mangsa mendakwa kejadian berlaku pada jam 12.40 tengah hari, namun wanita itu tidak melawan kerana bimbang dicederakan oleh teman lelakinya itu sebelum bertindak membuat laporan polis.

Md Nazri berkata, hasil siasatan turut mendapati suspek tidak lagi aktif dalam bidang nyanyian, malah tidak lagi bernaung di bawah syarikat rakaman milik seorang artis terkenal.

No comments

Powered by Blogger.