Video Anwar Perlekeh TG Nik Aziz Dan Haji Hadi? Mohon Anwar Saman UTUSAN Sampai Bankrap!



kalau saya cakap puak umno BODOH nanti kata berkasar


'Tahniah Anwar perlekeh Hadi, Nik Aziz'

KUALA LUMPUR 20 Feb. - Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim wajar diberi ucapan tahniah kerana berjaya merendah serta memperlekeh kredibiliti Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebanyak dua kali dalam isu kalimah Allah.

Mursyidul Am Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim (TIBAI), Muhammad Zahid Md. Arip berkata, kali pertama Presiden Pas dan Mursyidul Amnya diaibkan ialah pada 8 Januari lalu sebelum diikuti dengan pendedahan video ucapan Ketua Pembangkang bertarikh 10 Februari.

Menurut Muhammad Zahid, beiau melihat tindakan Anwar itu sebagai suatu penghinaan kepada Abdul Hadi dan Nik Abdul Aziz kerana selepas 'terperangkap' dengan permainan politik pada 8 Januari lalu, ilmu agama pemimpin Pas itu pula diperlekeh Ketua Pembangkang.

Sehubungan itu, beliau mencabar Dewan Pemuda Pas Pusat menunjuk dan membuktikan ketaatan mereka kepada pucuk pimpinan parti dengan mengadakan demonstrasi membantah tindakan Anwar sebagaimana dilakukan ke atas Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng.

"Saya kena ucapkan tahniah kepada Anwar. Dua kali beliau berjaya mempermainkan Abdul Hadi dan Nik Abdul Aziz. Pada 8 Januari lalu mereka sudah terperangkap sehingga memaksa Abdul Hadi dan Nik Abdul Aziz membuat pusingan kemudiannya tentang kalimah Allah.

"Kini terbongkar pula video ucapan Anwar yang memperlekeh ilmu agama Abdul Hadi serta Nik Abdul Aziz dalam isu kalimah Allah dan kenyataan itu dibuat di hadapan orang bukan Islam di Sabah. Di mana pemimpin Pas mahu letak muka, bagi saya ini penghinaan.

"Tindakan Anwar memperlekeh ini seolah-olah hanya beliau sahaja yang berusaha mengembangkan syiar Islam seperti menyokong pluralisme, liberalisme dan mendakwa undang-undang homoseksual sebagai lapuk," katanya sinis dalam kenyataan di sini hari ini.

Kelmarin akhbar berbahasa Inggeris menyiarkan pendedahan video ucapan Anwar yang berkata: "Nik Aziz no longer understands Islam. Hadi Awang too. He just follows (Nik Aziz tidak lagi faham Islam. Hadi Awang juga. Dia hanya mengikut),"

Dalam pada itu, Muhammad Zahid berkata, jika Dewan Pemuda Pas Pusat gagal menyahut cabaran beliau untuk mengadakan demonstrasi ke atas Anwar, ini merupakan bukti jelas bahawa parti berkenaan kini telah dijadikan alat serta perkakas oleh Ketua Pembangkang tersebut.

"Pendedahan video ucapan Anwar di Sabah ini merupakan sesuatu yang serius dan Dewan Pemuda Pas Pusat jangan menjadi bacul dalam isu ini jika benar mereka menjunjung kepimpinan ulama, kerana yang dihina sekarang ialah pemimpin ulama dalam Pas," katanya.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20130221/po_06/Tahniah-Anwar-perlekeh-Hadi-Nik-Aziz#ixzz2Lb9MoY7Z
© Utusan Melayu (M) Bhd


Dakwa video Anwar palsu bukti PKR terdesak

KUALA LUMPUR 19 Feb. - Dakwaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) kononnya video ucapan Ketua Umumnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang memperkecil ilmu agama Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebagai palsu adalah bukti parti itu cukup terdesak.

Timbalan Menteri Pertahanan, Datuk Dr. Abdul Latiff Ahmad berkata, penafian itu jelas menunjukkan parti tersebut terpaksa menggunakan jurucakap bagi pihak Anwar, dalam usaha PKR menenangkan penyokong Pas yang kini marah dengan kenyataan berkenaan.

"Siapa yang kenal, pasti tahu tentang perangai Anwar yang gemar mengeluarkan kenyataan seperti itu bagi menarik sokongan semasa berucap. Anwar sentiasa bercakap sesuatu yang berbeza, di kawasan berbeza bagi mendapat perhatian khalayak berbeza.

"Jika benar PKR mendakwa video ucapan Anwar tersebut adalah palsu mengapa parti itu tidak mengambil tindakan undang-undang dengan menyaman media dan penulis blog yang menyiarkan video itu," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia, di sini hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas pendedahan sebuah akhbar berbahasa Inggeris, The Star yang menyiarkan ucapan Anwar didakwa memperkecil ilmu agama Presiden dan Timbalan Mursyidul Am Pas itu berhubung kontroversi isu kalimah Allah.

Menerusi rakaman video dipercayai ketika berucap di hadapan komuniti bukan Islam di Sabah, baru-baru ini Anwar dengan jelas berkata: "Nik Aziz no longer understands Islam. Hadi Awang too. He just follows (Nik Aziz tidak lagi faham Islam. Hadi juga. Dia hanya mengikut),"

Mengulas lanjut, Abdul Latiff berkata, pendedahan video tersebut satu lagi bukti bagaimana Anwar hanya memperalatkan Pas demi kepentingan politiknya, justeru beliau menyeru penyokong parti berkenaan menolak Ketua Pembangkang itu pada pilihan raya umum akan datang.

"Terang-terang Pas kini hanya menjadi kuda tunggangan kepada PKR dan DAP yang mana Pas seperti tidak mempunyai sebarang kepentingan kepada mereka, jadi nasihat saya cukup-cukuplah, jangan terus diperbodohkan, takut nanti menyesal tiada guna," katanya.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20130220/po_09/Dakwa-video-Anwar-palsu-bukti-PKR-terdesak#ixzz2Lb9iXTBk
© Utusan Melayu (M) Bhd

No comments

Powered by Blogger.