SMS PALSU .. WASPADA !

UMNO kini menggunakan perkhidmatan SMS untuk mengelirukan penyokong Pakatan Rakyat. Ini kerana tebaran maklumat palsu melalui SMS, tidak mempunyai sebarang ID yang mencipta mesej tersebut kerana ia turut tersebar dengan bantuan ahli ahli Pakatan Rakyat tanpa di sedari.

Sebagai buktinya, baru baru ni Osman Jailu di lapurkan telah di masukkan ke ICU. Ternyata SMS itu tidak benar. Ini di nafikan oleh Pihak Hospital Kuala Lumpur. Sebelum itu seorang individu yang mengaku sebagai saudara Osman telah memberikan alasan tersebut untuk menunda perbicaraan ke tarikh baru, yakni pada 15hb Jun 2009.

Jika di teliti, SMS itu bertujuan untuk kita bersama sama bertepuk gembira dengan termasuknya Raja Katak itu ke dalam ICU. Tapi kenyataan itu tidak benar. Malangnya dengan persepsi tersebut juga membuatkan kita bersetuju dengan keputusan mahkamah untuk menundakan kes tersebut. Sekarang, kes itu telah pun di tunda tanpa bukti kukuh beliau di masukan ke hospital. Tiada tindakan dari mahkamah terhadap Osman Jailu yang ternyata cuba menipu mahkamah.

Hari ini terdapat satu lagi pesanan SMS telah di edarkan. Ia berkenaan YB Badul Hisham, ADUN Pelabuhan Kelang yang di katakan telah hilang dan cuma melompat parti. Azmin Ali telah dengan segera menafikan berita tersebut.

Apa tujuan SMS tersebut di cipta?

Ianya untuk menakut dan mengelirukan penyokong Pakatan Rakyat. Kita tidak tahu apa kah muslihat mereka sebenar. Namun dengan kebimbangan terhadap berita berita yang dihantar, mungkin ia akan memberikan ruang kepada UMNO untuk bertindak.

Jesteru itu, sekiranya anda mendapat sebarang SMS yang di ragui, sila buang atau tidak mengedarnya kepada pihak yang lain. Kita tidak tahu siapa pencipta SMS tersebut. SMS merupakan satu kaedah edaran mesej berantai yang tidak mempunyai bukti yang sah.

Pada mereka yang rajin menjenguk berita berita dari internet, mungkin mereka akan segera tahu ketulenan satu satu berita itu.

Memandangkan berita berita dari arus Perdana dan blog milik BN tidak mampu memperdayakan pembaca, maka mereka beralih kepada SMS. Oleh itu, semua harus waspada !

No comments

Powered by Blogger.