Pian Cecupak Bedah Kerana Rezeki - Duit Bedah Boleh Buat Tanggung Keluarga Apa?

Dah seperti Drag Queen tatkala OHBULAN! menonton siaran langsung temu bual antara Wanita Hari Ini & Pian Cecupak mengenai topik pembedahan plastik yang di’jalaninya. Pelik juga dengan prinsip Pian, katanya beliau menghargai anugerah Tuhan tetapi dia terpaksa melakukan pembedahan plastik kerana punca rezeki kita di’bidang hiburan, dan hiburan memerlukan seorang yang kelihatan cantik.

Beliau juga menyatakan tujuan pembedahan plastik tersebut di’lakukan kerana dirinya pernah terguris dengan kenyataan seorang teman rapat yang mengkritik mukanya berlubang, berjerawat, bibirnya sumbing dan hidungnya kembang. (Pulak dah!)

Tidak berpuas hati, OHBULAN! membuat sedikit kajian di’internet dan menemui soal jawab di’laman web Jakim mengenai hukum pembedahan plastik. Menurut JAKIM (Panel SJAI 140807) - hukum pembedahan plastik untuk tujuan kecantikan semata-mata adalah haram. Walau bagaimanapun pembedahan plastik bagi tujuan menjaga kecacatan yang boleh mengaibkan diri adalah diharuskan.

OHBULAN! berpendapat, andai bedah kerana sumbing bibir, itu boleh di’terima. Tetapi Pian Cecupak bedah kerana mencari rezeki, boleh di’terima’kah? Renung-renungkan

Baca kisah lanjut di’ Pian Bedah Kerana Rezeki

No comments

Powered by Blogger.