MB 'Haram' nak bagi kuliah agama ~ Malaysiakini


Mampukah Zambri buat apa yang Nizar buat?


IPOH (23 FEB) : Setiap hari Isnin Dr Zambry akan menyampaikan tazkirah dan mengimamkan solat Zohor di surau bangunan SUK.

Zambry berbuat demikian kerana cuba menyamai apa yang pernah selalu dilakukan hampir setiap hari oleh Dato Seri Ir Haji Mohamad Nizar Jamaludin. Nizar melakuykannya bukan sekadar hari isnin sahaja . Harap Zambri akan cuba melakukan sama.Perkara yang baik seperti itu , molek ditiru.




Mungkin Zambri mahu melihat dan mengukur sejauh mana populariti beliau dikalangan kakitangan awam disitu. Diharapkan, Dr Rahman tidak akan mengeluarkan apa-apa arahan mewajibkan setiap kakitangan ke surau.


Ah! Itu sembahyang bacaan sirr! Apa kata jadi imam sembahyang maghrib atau Isya? Kita semua nak dengar bacaan Zambri bagaimana ….. Sebelum ini, Nizar selalu mengunjungi masjid dan surau untuk sama-sama para jemaah mengimami solat Maghrib, Isya’ dan juga Subuh . Beliau juga sering menyampaikan kuliah selepas itu. Harap Zambri akan cuba melakukan sama.Perkara yang baik seperti itu , molek ditiru.

Nizar juga boleh dikatakan setiap waktu sebelum solat Jumaat akan menyampaikan tazkirah di masjid-masjid. Mampukah Zambri berbuat sama ? Harap Zambri akan cuba melakukan sama.Perkara yang baik seperti itu , molek ditiru.


Harap-harap Zambry akan turut sama memberi tazkirah di masjid-masjid tanpa menyusahkan dan melibatkan pihak polis.Nizar tidak pernah menyusahkan pihak polis untuk mengawalnya atau menyusahkan mereka untuk mengiringi beliau kemana-mana. Harap Zambri akan cuba melakukan sama.Perkara yang baik seperti itu , molek ditiru.


Tetapi, mampukah Zambri berbuat seperti itu? Ah! Jangan bimbang kerana Zambri mempunyai seorang 'Penasihat Agama' yang tersohor berstatus Exco yang akan jadi mentornya.Khabarnya mentornya itu pernah kena ….sysss Wallahu a’lam bissawab…..

Adaptasi dari : sini

No comments

Powered by Blogger.