saudara fikri ismail calon pas manek urai?

DUN MANEK URAI - UMNO BERHADAPAN TUGAS AMAT BERAT


UM-no tengah pening dengan senarai calon yang panjang dan perebutan untuk menjadi calon.

Antara calon dari pihak UM-no adalah Tuan Aziz Tuan Mat, Ketua Pemuda UM-no Kuala Krai,Naib Ketua bahagian Kuala Krai, Abdul Jalal dan Ketua Wanita UM-no Kuala Krai Rohani majid.

Melihat dari senarai nama-nama bakal calon dari UM-no ini tentu sahaja agak rapuh untuk berhadapan dengan PAS yang mempunyai pengaruh agak kuat di DUN Manek Urai.

Meskipun pengaruh Tuan Aziz Tuan Mat agak kuat diKg Manek Urai namun masih lagi tidak berupaya untuk menandingi kekuatan PAS kerana kerana pengaruh Tuan Aziz tidak begitu menyerlah dikampong-kampong lain di DUN Manek Urai,seperti Laloh,Lata Rek,Sg Peria,Cucuh Putri,Kg Balah dan kampong-kampong lain.

Sekiranya Rohani Majid yang dicalonkan maka kekalahan UM-no akan lebih teruk dari 2008,kerana calon wanita amat tidak disenangi oleh penduduk DUN Manek Urai.

Kabar-kabar yang dibawa angin mengatakan bahawa PAS bakal mencalonkan Sdr Fikri Ismail atau Mat Ye Piyoh di PRK DUN Manek Urai.Angin ini bertiup agak kencang sejak kekosongan kerusi DUN Manek Urai.

Sdr Fikri Ismail meskipun tidak berpendidikan tinggi,namun beliau adalah calon yang amat sesuai untuk bertanding di DUN Manek Urai atas dasar sikap dan keperibadiannya yang sederhana dan mudah bergaul serta kuat bekerja didalam memenangkan calon PAS pada masa-masa lalu.

Seorang usahawan berusia 51 tahun yang agak berjaya dan disenangi oleh ramai penduduk sekitar Kuala Krai.Mat Ye Piyoh amat mudah membantu kenalan dan ramah dengan sesiapa sahaja.Sekiranya PAS benar-benar mencalonkan beliau sebagai calon PRK DUN Manek Urai,maka siapa sahaja yang dicalonkan oleh UM-no bakal menghadapi tugas amat sukar untuk menyaingi kekuatan yang dimiliki oleh Mat Ye Piyoh.

Faktor calon adalah merupakan faktor penentu didalam PRK DUN Manek Urai,oleh itu sekiranya PAS ingin memenangi PRK kali ini maka Mat Ye Piyoh adalah calon yang amat sesuai dan tepat.

Didalam Pilihanraya terdahulu,Mat Ye Piyoh adalah antara orang-orang yang kuat bekerja bagi menentukan kemenangan calon yang bertanding,maka sudah tentulah kali ini peluang tersebut diberikan kepada beliau.

UM-no akan kalah dengan teruk didalam PRK kali ini.........


http://cucutokayah.blogspot.com/2009/06/dun-manek-urai-umno-berhadapan-tugas.html

No comments

Powered by Blogger.