2009 paling muram dalam sejarah politik negara

Oleh MOHD SHUBIHI MUHAMAD ZAIN

Naib Presiden PAS, Dato' Mahfuz Omar menyifatkan tahun 2009 yang baru berlalu sebagai tahun yang paling muram kepada parti-parti politik dalam negara ini.Mahfuz berkata, masyarakat dan rakyat Malaysia diselubungi dengan berbagai masalah sepanjang tahun 2009 akibat berlakunya pergeseran dalaman kesemua parti-parti politik utama di negara ini.


"Akhirnya pada penghujung 2009, menyaksikan parti-parti politik tersebut telah berjaya dikoordinat kembali untuk berada dalam suatu penyatuan dan perpaduan.

"Harapan saya, ianya akan menjadi azam yang kukuh kepada semua parti-parti politik Malaysia untuk membangunkan negara dan memimpin masyarakat dan rakyat untuk menghadapi cabaran-cabaran seterusnya dalam tahun 2010," ujarnya.

Mahfuz yang juga Ahli Parlimen Pokok Sena, berharap tahun 2010 nanti akan membawa harapan baru rakyat Malaysia untuk melihat pentingnya masa hadapan negara yang lebih makmur dan sejahtera.

Sementara itu, Mahfuz turut menghargai dan mengharapkan kesetiaan rakyat untuk melakukan perubahan politik yang lebih baik daripada politik usang yang dibawa oleh Barisan Nasional.

"Saya amat mengharapkan masyarakat dan rakyat Malaysia akan mampu dan berazam untuk melakukan perubahan politik pada tahun 2010 nanti bersama parti-parti politik dalam Pakatan Rakyat," katanya.

No comments

Powered by Blogger.