Slug: Persiapan pilihanraya agenda utama "retreat" PKR.

Oleh Fazy Sahir

KUALA LUMPUR: Agenda utama yang bakal dibentangkan dalam pemukimam (retreat) Parti Keadilan Rakyat (PKR) bermula esok adalah untuk membincangkan persediaan parti dalam menghadapi pilihan raya akan datang.

Retreat yang dijadualkan berlangsung dua hari, membawa agenda penting parti dalam persiapan menghadapi pilihan raya negeri Sarawak yang dijadualkan hujung tahun ini di samping pilihan raya umum ke-13.

Bertempat di Hotel Quality, Shah Alam, retreat itu juga turut membincangkan mengenai strategi penting dalam menawan Putrajaya.

Menurut Pengarah Pilihanraya PKR Fuziah Salleh, objektif retreat ini diadakan adalah untuk memperkukuhkan dan memperkuatkan parti.

Maka sepanjang retreat berlangsung pelbagai perbincangan, resolusi untuk kerja parti serta formula untuk persiapan pilihan raya ini turut diketengahkan.

"Kami sudah rancang retreat ini dah lama. Agenda utama kami adalah untuk membincangkan pelbagai strategi dalam mempersiapkan parti dalam pilihan raya akan datang.

"Selain itu juga hasrat untuk tawan Putrajaya akan dibincangkan nanti. Pelbagai resolusi serta program-program kerja parti turut diselitkan dalam retreat ini nanti,"

"Malah pembentangan setiap kertas kerja ini bakal dilakukan membabitkan ahli-ahli majlis tertinggi parti," katanya ketika dihubungi Free Malaysia Today.

Pimpinan tertinggi PKR iaitu Ketua Umumnya Datuk Seri Anwar Ibrahim bakal mempengerusikan mensyuarat bersama ahli majlis tertinggi parti, namun diadakan secara tertutup.

Sementara itu, Fuziah tidak menolak kemungkinan sekiranya isu membabitkan ketidakpuashati terhadap Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bakal diutarakan dalam retreat ini.

"Ia bukan agenda utama, namun saya tidak menolak kemungkinan ia akan dibentangkan dalam retreat ini nanti," katanya.

No comments

Powered by Blogger.