Psiko Umno berterusan


"

Hari ini Najib, Muhyidin dan Rais Yatim memalu kompang kerajaan perpaduan. Umno meminta supaya penjelasan diberikan oleh PAS tentang cadangan ini. Umno tahu taktik ini pasti mengelirukan rakyat yang terdiri dari penyokong, dan ahli PAS rata-rata tidak bersetuju sekiranya diadakan pertubuhan kerajaan campuran.


Umno cuba menyalakan api kemarahan penyokong PAS dan mengharapkan penyokong PAS akan beralih arah kepada mereka atau Pakatan Rakyat mengalami perpecahan. Seandainya ini berlaku umno telah berjaya memonopoli pengaruh mereka di negara ini.

Seperti sedia maklum Presiden PAS,Tuan Guru Haji Hadi Awang telah pun memaklumkan bahawa cadangan beliau harus dikaji semula atau tidak dilaksanakan setelah pelbagai pihak didalam Pakatan Rakyat memberi pandangan masing-masing. Beliau juga tidak menyentuh perkara ini didalam penggulungan hujah beliau ketika Muktamar PAS berlangsung baru-baru ini.

Ini jelas umno mempergunakan isu ini sebaik mungkin supaya mereka dapat merampas kembali Dun Manik Urai tak lama lagi sekali gus merampas kembali negeri yang diperintah Pakatan Rakyat pada pilihanraya umum akan datang

Penyokong dan ahli PAS tidak seharusnya termakan umpan yang ditabur oleh umno didalam media massa yang di kuasai mereka. Selidik dan nilai kenyataan berterusan dari Presiden dan pimpinan PAS moga kekeliruan ini dapat dihurai.

Tidak seharus kita mempunyai sikap buruk sangka terhadap TGHH setelah TGNA memberi kenyataan cadangan Kerajaan Perpaduan oleh TGHH sebagai mengarut. Jangan sesekali saf kita didalam PAS berpecah kepada 2 kumpulan seperti mana yang berlaku didalam umno.

Rapatkan saf, teguhkan iman simapan niat yang ikhlas selagi pimpinan PAS berada dilandasan yang benar selagi itulah kita berada dibelakang mereka untuk meneruskan risalah Rasulullah S.A.W.
http://talikasutkayu-talikasutkayu.blogspot.com/"

No comments

Powered by Blogger.