Berduyun-Duyun Cawangan UMNO menyanggah kepimpinan Abdullah

UMNO AKAR UMBI RINDUI PEMIMPIN BESAR AMAT BERWIBAWA

Persidangan Cawangan UMNO di seluruh negara dijangka berakhir pada 24 Ogos 2008. Tapi, kemungkinan besar tarikh akhir ini dipanjangkan lagi sebab ramai warga UMNO, khususnya di utara tanahair, dijangka membantu jentera Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Permatang Pauh, Pulau Pinang, negeri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, mulai 16 Ogos 2004.

Biarpun begitu, jumlah cawangan akar umbi UMNO yang telah meluluskan usul mendesak bahagian masing-masing supaya menyanggah kepimpinan Abdullah kini meningkat dari 88 kepada 102.

Tetapi, jika benar berita yang mengatakan usul oleh UMNO Cawangan Permas 7, Bahagian Pasir Gudang, Johor, yang diluluskan minggu lalu telah ditarik balik, jumlah di atas adalah 101 sahaja.

Kisah penarikan usul cawangan di atas dikirimkan oleh Blogger Zeme seperti berikut:

Ketua UMNO Cawangan Permas 7 yang baru dipilih telah dengan serta-merta menarik balik usul yang mencadangkan Bahagian Pasir Gudang mencalonkan Tan Sri Muhyiddin Yassin ke jawatan Presiden UMNO. Ini kerana Ketua UMNO cawangan yang lama, Mohd. Azahari Ahmad, telah ditewaskan oleh Amir Sahak. Menurut Amir, usul itu ditarik balik kononnya kerana ia boleh mengeruhkan keadaan, mencemarkan imej cawangan, tidak dipersetujui oleh banyak pihak dan bercanggah dengan ketetapan pucuk pimpinan parti.

Senarai terbaru cawangan-cawangan UMNO di seluruh negara yang menyanggah kepimpinan Abdullah adalah seperti berikut:

Bahagian Merbok

Cawangan Taman Okid, Bahagian Merbok, Kedah, meluluskan usul undi tidak percaya terhadap Abdullah selaku Presiden UMNO. Ia juga mengusulkan bahagian berkenaan mencalonkan Muhyiddin sebagai Presiden dan Tengku Razaleigh Hamzah sebagai Timbalan Presiden. Kedua-dua usul diluluskan dengan sebulat suara.

Cawangan Kampung Candi dan Cawangan Semeling, Bahagian Merbok, meluluskan usul mendesak bahagian tersebut mencalonkan Muhyiddin sebagai Presiden dan Razaleigh sebagai Timbalan Presiden.

Cawangan Kampung Sungai Layar Hujung, Bahagian Merbok, mengusulkan bahagian tersebut mencalonkan Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai Presiden dan Muhyiddin selaku Timbalan Presiden.

Cawangan Taman Seroja, Bahagian Merbok, mengusulkan bahagiannya mencalonkan Razaleigh sebagai Presiden dan Muhyiddin sebagai Timbalan Presiden.

Cawangan Taman Bersatu, Bahagian Sungai Petani, Kedah, mengusulkan bahagian tersebut mencalonkan Najib sebagai Presiden dan Muhyiddin sebagai Timbalan Presiden. …more

http://kuda-kepang.blogspot.com

No comments

Powered by Blogger.