ali rustam dah jadi gila meroyan

MELAKA 28 Ogos - Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam (gambar) percaya negara ini akan menjadi huru- hara jika Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri.

Menurut beliau, Ahli Parlimen Permatang Pauh yang baru memenangi pilihan raya kecil Selasa lalu itu tidak mempunyai ciri-ciri seorang Perdana Menteri sebaliknya lebih sombong, berlagak dan sering menghina orang lain.

''Saya tidak nampak beliau mempunyai ciri-ciri seorang pemimpin yang boleh membawa keamanan dan keharmonian kepada negara. Sebaliknya beliau jenis orang yang boleh merosakkan negara," katanya.

Mohd. Ali yang juga Ketua Menteri Melaka berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Seminar Membandarkan Desa anjuran Jabatan Perancang Bandar dan Desa negeri di sini hari ini.

Kata beliau, tindakan Anwar dan lebih 500 pengikutnya yang menyerang, mengugut dan mengancam para penyokong Barisan Nasional (BN) dari Melaka di Permatang Pauh Selasa lalu membuktikan sikap sebenar bekas Timbalan Perdana Menteri itu.

''Saya terkejut dengan tindakan Anwar ini. Beliau umpama budak-budak dan perlakuannya tidak sedikitpun mencerminkan beliau seorang pemimpin yang baik apalagi untuk menjadi Perdana Menteri," katanya.

Selasa lalu, dua buah bas yang membawa penyokong BN dari Bukit Katil di sini dikatakan dikepung oleh lebih 500 penyokong PKR di halaman Tadika Kemas Mengkuang Titi, Kubang Semang.

Berdasarkan laporan polis yang dibuat oleh Ahli Jawatankuasa UMNO Bukit Katil, Muhammad Jailani Khamis, para pengikut PKR itu telah mengepung bas-bas mereka manakala penumpangnya termasuk beliau sendiri telah diancam dan diugut oleh kumpulan terbabit.

Mohd. Ali berkata, pada masa yang sama beliau yakin dengan kesetiaan Ahli-ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) kerana mereka masih sayangkan negara dan tidak akan terikut-ikut dengan hasutan Anwar.

''Walaupun dia kata akan jadi Perdana Menteri pada 16 September ini tetapi saya yakin impian Anwar tidak akan kesampaian," katanya.

Pada pilihan raya kecil Permatang Pauh Selasa lalu, Anwar berjaya memperoleh 31,388 undi untuk menewaskan calon BN, Datuk Arif Shah Omar Shah yang meraih 15,524 undi dan Hanafi Mamat dari Angkatan Keadilan Insan Malaysia (AKIM) yang mendapat 92 undi dan hilang wang pertaruhan.

No comments

Powered by Blogger.