Uztaz Azizan Tampar Shafie Tak Afdal

Dakwaan Kedah mundur: Ustaz Azizan jawab Shafie Apdal

Dakwaan Kedah mundur tidak tepat: Azizan

ALOR SETAR: - Dakwaan yang mengatakan ekonomi negeri Kedah semakin mundur bawah pentadbiran kerajaan Pakatan Rakyat bersifat provokatif, untuk mengelirukan pandangan rakyat terhadap pimpinan Kerajaan Negeri.

Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak berkata, kenyataan itu juga menunjukkan ia dibuat secara melulu tanpa mengetahui perkembangan yang berlaku di negeri ini.

“Dua hari lalu saya berucap di hadapan Sultan Kedah mengenai pentadbiran Kerajaan Negeri yang berjalan lancar dengan kestabilan politik yang memberi ruang untuk meningkatkan ekonomi Kedah. Malah saya turut mengumumkan Pelan Strategik Kedah Sejahtera bagi memacu pembangunan negeri sehingga tahun 2015,” katanya kepada media, selepas pelancaran portal e-pengambilan tanah di Pejabat Tanah dan Galian (PTG), semalam.

Azizan mengulas kenyataan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal, kelmarin, yang mendakwa ekonomi Kedah semakin mundur sejak ditadbir pakatan pembangkang, termasuk tiada projek pembangunan baru dilaksana untuk meningkatkan taraf hidup rakyatnya.

Azizan berkata, beliau tidak berhasrat untuk membariskan satu persatu perancangan yang sedang dalam pelaksanaan Kerajaan Kedah, tetapi kenyataan Mohd Shafie itu menunjukkan beliau tidak tahu menahu mengenai pembangunan dan perkembangan yang berlaku di Kedah.


kahkahkahkah.bangang punya menteri..

No comments

Powered by Blogger.