DAPAT KE WANG DENGAN DAPATWANG?


Entri ini untuk menjawab soalan yang ditanya tentang program DapatWang!

Kalau boleh saya simpulkan soalan-soalan yang telah dikirimkan itu, mungkin anda ingin bertanya begini:

Boleh ke dapat duit dengan DapatWang dan apa cara terbaik untuk promosikan link kita?

Jawapan:



Bagi yang tak tahu apa itu program DapatWang,

Program DapatWang macam program pengiklanan. Kita akan dapat 10-30 sen untuk setiap klik yang berjaya kita lakukan dan kita juga akan dapat komisyen penajaan (RM 5 – 50) jika mereka join pula sebagai ahli. Kira program ini adalah salah satu cara untuk kita buat duit dengan blog@internet.

Saya menyertai program DapatWang pada 4 Febuari 2010 dan saya pilih pakej keahlian (RM 50) yang paling murah sekali.

Hari ini, saya menyemak akaun saya dan Alham
dulillah, saya dapati pendapatan yang diperolehi setakat ini sudah mencecah RM 37.04. Sila rujuk gambar di bawah:

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiVETEvdXjq7nc7Ua1TkOo3Mg05Ak35u6Q7XBa8OnXm0lcGLUOQPiQUilY_c5T3Pd2NE-BZSef1RiOrgL9FlGQGFg42XE70YEAQl4ZX3208osLFXxBcxyzwwV60XbeDubDp-1qhkFJ6zhwg/s400/duitklik.JPG

Ertinya, dalam masa 4 hari saya sudah hampir mendapatkan kembali modal yang saya keluarkan dan sudah mula meraih keuntungan.

Jika dilihat pada senarai prospek dan jumlah klik harian saya, Insya’Allah saya boleh meraih sehingga RM 250 pada hujung bulan ini bahkan lebih dari itu.

Ertinya, duit itu sudah boleh membantu saya untuk cover bil bulanan broadband saya dan apa-apa yang patut.

OK, kali ni saya nak kongsi macam mana saya promosikan link saya…

1) Saya letakkan banner promosi saya pada blog ini.

2) Kemudian, saya buat satu ayat khas dan letakkan dalam setiap posting untuk menggalakkan pengunjung blog ini supaya klik pada link promosi saya. Ada yang kata malu nak buat camtu tapi pada saya, apa yang nak dimalukan sebab kita bukannya ‘directly’ minta duit dari pengunjung blog kita.

3) Buatkan satu atau dua posting khas tentang program DapatWang macam yang saya lakukan sekarang. Kaedah ini berguna untuk meningkatkan SEO blog kita, menambahkan klik dan juga prospek di masa hadapan. Teknik ini tidak boleh menjana ratusan klik dalam masa semalaman tapi ianya berguna untuk ‘long term marketing strategy’.

4) Jika ada akaun Youtube, letakkan link promosi itu pada setiap video yang kita buat. Jika anda tiada akaun Youtube, bukalah sekarang sebab Youtube antara laman yang paling popular di Malaysia. Kalau nak tahu cara edit dan upload video ke Youtube, nanti saya kongsikan tips itu jika ada kelapangan.

5) Rajin-rajinlah letak link promosi kita itu pada Shoutbox blog-blog yang kita layari. Kaedah ini berkesan juga.

Cukuplah dulu 5 tips di atas dan insya’Allah, saya akan tambahkan lagi pada masa hadapan. Jadi, jangan lupa untuk langgan email blog ini untuk dapatkan tips@artikel terkini dari saya.

Jika anda berminat nak join atau lihat program DapatWang yang saya ceritakan ni, klik aje kat sini

kemaskini: 9/2/10...jumlah yang saya dapat ialah rm 55. anda masih tak percaya?

3 comments

Ibnu Rashid said...

salam bro kerabu...
minta ajar ana cara dapatwang tu...saya minat la .... cuma x tau cara nak buat..
"tolong la hamba Allah yg lemah ini"

web admin said...

wasalam..saya dah bagi link kepada tuan dalam artikel ini.daftar dan pilih pakej mana yang saudara mahukan...

pilih mengikut kemampuan modal saudara

Ibnu Rashid said...

terima kaseeeeh...saya coba ...

Powered by Blogger.