Melayu Terbela Semasa GERAKAN Memerintah?

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgxbmLjzbYyNE7Ude0Dp8u8HUkpVLwFQKF4l4iclJTAjR80_fFDyqvqQJ8gN2ZrTaKy5kozsVDN-Iaxz2Iswhfpz-9M5WX3Shru0__jpNgk8VdjcYD2mWH-hg2WslFCCgwcRt-_FMdy6u8/s400/DSCN1759.JPG

Sdr Lim Guan Eng pemimpin yang ingin mengikuti pemerintahan Khalifah Umar bin Abdul Aziz.Namun UMNO tidak menyukainya.UMNO tahu jikalau Sdr Lim Guan Eng memerintah mengikut acuan Islam ,Umno akan berkubur tanpa batu nesan.

Kita sudah merdeka hampir 53 tahun.PR baru mentadbir Pulau Pinang,Kedah dan Selangor baru dua tahun.Sudah tentulah pencapaian dan kekurangan tetap wujud.

Di samping kita juga tahu terdapat mereka yang duduk dalam pentadbiran negeri membuat kerja tidak cekap dan banyak birokrasi.

Sewaktu BN memerintah Pulau Pinang,Ketua Menteri tetap bangsa Tionghua.Kalau ikut Nasir Safar kaum pendatang!Semasa Umno majoriti pun ,Umno pun tidak layak menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang.

UMNO menjadi Timbalan Ketua Menteri,ke mana Melayu lari untuk membeli tanah.Bukankah mereka kini banyak menetap di Kedah.Siapakah ambil tanah Sekolah Agama Al Masyhur Pulau Pinang,kini menjadi komplek Komtar.Banyak lagi UMNO buat,bukan setakat Pulau Pinang.Nantilah kita bincang bagaimana UMNO sampai sekarang tidak mengganti Tanah Reserve Melayu di Perak!



*terima kasih atas kunjungan.bantu lah saya dengan hanya klik di sini. setiap klik membantu blog ini berkembang.

No comments

Powered by Blogger.