Mesyuarat Ke-220 Majlis Raja-raja Bermula Hari Ini

KUALA LUMPUR: Mesyuarat ke-220 Majlis Raja-Raja bermula Rabu dengan dipengerusikan oleh Sultan Perak, Sultan Azlan Shah di Istana Negara di sini.

Mesyuarat dihadiri oleh semua Sultan kecuali Kelantan, Pahang, Perlis, Terengganu dan Kedah.

Sultan Kelantan diwakili oleh Pemangku Sultan, Tengku Muhammad Faris Petra dan Sultan Pahang diwakili oleh Tengku Mahkota, Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah.

Raja Perlis pula diwakili Raja Muda, Tuanku Syed Faizuddin Putra Jamalullail, Sultan Terengganu diwakili oleh Yang Dipertua Majlis Penasihat Pemangku Raja, Tengku Baderulzaman Sultan Mahmud sementara Sultan Kedah diwakili oleh Yang Dipertua Jemaah Pemangku Sultan, Tunku Annuar Sultan Badlishah.

Menteri Besar dan Ketua Menteri turut hadir mengiringi Sultan dan wakil Sultan, kecuali Kelantan yang diwakili oleh Timbalan Menteri Besar, Datuk Ahmad Yaakob dan Sarawak yang diwakili oleh Menteri Perancangan dan Pengurusan Sumber II Negeri, Datuk Awang Tengah Ali Hasan. - BERNAMA


Terima Kasih kerana mengunjung. sudi-sudi 'klik' di sini sebagai sumbangan ikhlas anda membantu kami menyelengara blog ini.

No comments

Powered by Blogger.