Panglima Baru UMNO

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Jamil Khir Baharom dan dua yang lain hari ini memfailkan bantahan awal bagi membatalkan permohonan qazaf Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap bekas pembantu peribadinya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

JMenteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Jamil Khir Baharom dan dua yang lain hari ini memfailkan bantahan awal bagi membatalkan permohonan qazaf Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap bekas pembantu peribadinya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Jamil Khir serta Ketua Pendakwa Syarie Wilayah Persekutuan, Shamsuddin Hussain dan Pengarah Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan, Datuk Che Mat Che Ali memfailkan permohonan bantahan awal itu di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi Syariah, petang tadi melalui Tetuan Zainul Rijal Talha & Amir.

Setelah menang di Perak, Mahkamah Filem Tamil telah mengistiharkan bahawa Zambry Adun Pangkor adalah menteri besar Perak yang sah. Putih gigi zambry tersenyum meraikan kemenangan beliau. Solat hajat seluruh negeri Perak yang dihadiri oleh wak albanjari (wak solat hajat sekali ke) telah dimakbulkan oleh Allah subanataala.

Dengan langkah kanan zambry akan terus bertakhta di kerusi Menteri besar Perak sehingga hayat dewan undangan negeri tamat atau tamat riwayat zambri dipanggil mengadap allah subahanataala. Kemenangan 5 – 0 begitu bermakna kepada zambry, ulasan kemenangan zambry telah diwar-warkan oleh pakar perlembagaan penjajah.

Oleh kerana mahkamah filem tamil telah membuat keputusan, maka nizar hanya boleh melakukan semakan kepada keputusan tersebut, semua jalan dah tertutup, sebenarnya jalan yang allah bagi banyak tapi manusia tak nampak lagi, insyaallah jalan yang lebih baik akan muncul diwaktu umat manusia dah menyerah diri sepenuhnya kepada allah taala.

Kekuatan, daya tahan juang yang tinggi dan ketokohan yang ada nizar adalah dipercayai boleh memancu kekuatan pakatan rakyat di Perak untuk menghadapi PRU yg ke 13. Dan rakyat sebagai hakim akan memutuskan siapa yang lebih berhak memegang tampuk pemerintahan di Perak.

Selepas zambry menang, jamil khir, laksamana perang di jabatan perdana menteri memerangkap memegang tiket senator dan atas belas ehsan najid, jamil khir menjadi menteri dijabatan perdana menteri, hari ini jamil khir telah mula membuka langkah untuk berdepan dengan anuar berahim, langkah awal telah disusun.

Bantahan dikemukakan di mahkamah syariah, ini bermakna mahkamah syariah akan menyusuri keputusan mahkamah filem tamil. dan tidak mustahil mahkamah syariah akan menjadi majlis timbang tara tamil naidu, datuk mangkubumi akan bersuara nanti di mahkamah ini, permohonan anuar berahim akan direject kerana tidak relevan, dan keputusan dah boleh dijangkakan.

Hayat jamil khir dalam politik akan terus menaik dan mengelembung dari menjawat kerusi senator menjadi ahli parlimen seperti marshitah suatu waktu dahulu semasa mantan PM, pak lah, kerusi mana yang akan ditandingi boleh dipilih dari sekarang.

Jamil khir telah memilih jalan yang bertentangan dengan apa yang diajar semasa KAGAT dulu, apakah anak usrah KAGAT akan menjadi KAGET bila melihat ketua usrah mereka menjadi panglima gaban yang boleh bertukar dalam masa kurang dari 5 saat.

Malang menjadi anak usrah KAGAT dulu, boss mereka tiba-tiba jadi panglima gaban. gaban dulu membela rakyat tapi gaban sekarang bersengkokol dengan segala keburukan sampai keusus. sifir apa yang dipakai sehinggakan gaban ini bertukar wajah begitu teruk sekali.

www.kayukelat.blogspot.com

Terima Kasih kerana mengunjung. sudi-sudi 'klik' di sini sebagai sumbangan ikhlas anda membantu kami menyelengara blog ini.

No comments

Powered by Blogger.