Saibol Tak Berak? HIIKK,HIIKK,HIIKK. KAH,KAH-KAH,KAH.




Pesta ini dikatakan berlaku di Pulau Tikus. Tak buang air besar seminggu


Saiful: Dua hari tak buang air besar
Feb 5, 10 12:17pm
Mohd Saiful Bukhari Azlan memberitahu Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini bahawa dia tidak membuang air besar selama dua hari selepas didakwa diliwat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Petikan di atas dipetik dari Malaysiakini pada tarikh dan masa yang tercatat.
Tidaklah ada hasrat nak ganggu perjalanan mahkamah dan tidaklah nak letak hukum sendiri, siapa yang salah dan siapa yang betul. Nak kata siapa salah dan siapa betul bukan kerja kita. Ia kerja mahkamah.

Tapi apabila selesai membaca berita di atas, cucu pun tanya; “Tokwan, apa ke benda sampai tak buang air besar tiga hari?

Tokwan pun tergelak; hiikkk,hiikkk,hiiik.
Cucu tanya, kenapa Tokwan tergelak sampai terhindik-hindik. Tokwan pun beritahu, tak ada apa-apa. Budak-budak bukan masanya nak tahu. Tapi di balik pintu, Tokwan pun berbisik kepada Atuk perempuan, hisss, sampai macam tu bahadi si Anuar. Hiikkk,hiikkk,hiiik.

Atuk perempuan pun tergelak pula; Kahhh,kahhh,kahhh. Hua..hua...huaaa. Ini macam lebih dari cerita Tok Mat Bukit Selambau menikah 99 orang di tahun 60an dulu.

Tokwan berbisik pada Atuk, setahu aku kalau orang kena macam tu,berak lagi senang. Hiikkk,hhikkkk,hiikkk. Ini tidak, ekzoz tersumbat apa sampai tiga hari tersekat saluran. Kahhh,kahhh,kahhh.

Sekali lagi kita tidak ada niat nak campur urusan pendakwaan yang berjalan di mahkamah. Tapi dari segi moral mereka yang terlibat, apakah begini caranya walaupun mahkamah itu tempat mencari keadilan.

Moral kita di mana? Ternyata moral mampu diketepikan kerana sesuatu dan sesuatu itulah yang mencerminkan adil atau tidak lalu terkeluar cerita sampai Atuk perempuan berbisik kepada Tokwan; besar mana haaa?

Kahhhh, kahhh, kahhhh. Kikkkk,kikkk,kikkkk. Sumpah, saya tak masuk sebelah mana tapi nak tergelak saja baca berita ini. Pelik dan sampai hati. Hisss,hiisss,hiiisss

*terima kasih atas kunjungan.bantu lah saya dengan hanya klik di sini. setiap klik membantu blog ini berkembang.

No comments

Powered by Blogger.