TIDAK ADA MUZAKARAH TERTUTUP DENGAN UMNO !!

Seminar Pemikiran islam yang dianjurkan oleh kerajaan negeri kelantan dalam isu pemakaian kalimah Allah SWT bagi non Muslim, adalah berpunca daripada berselisihan antara ilmuan-ilmuan di Malaysia tentang isu tersebut. Bagi melihat penjelasan yang jitu dan ilmu, diadakan seminar tersebut.

Dalam seminar itu, didapati pihak penalis yang dijemput membentangkan pandangan masing-masing. Waima ada yang berbeda pendapat dalam beberapa perkara, tetapi tidak dinafikan bahawa mereka bersatu pendapat dalam beberapa perkara yang lain. Yang pastinya, hadirin dapat menilai hujjah-hujjah dari para penalis yang telah membentangkan pandangan masing-masing.

Seminar ini, amat menggembirakan Tuan Guru Nik Abdul Aziz yang merupakan menteri besar kelantan, juga Mursyidul Am PAS. ini kerana, ia merupakan majlis lontaran pandangan penalis masing-masing secara terbuka, yang sudah pasti hadirin akan dapat menilai hujjah dan pendapat siapakah yang paling kuat dalam menyatakan pendapatnya.

Cuba bayangkan, jika majlis seminar terbuka sebegini diadakan dengan UMNO? Sudah pasti, ia akan membuka satu lembaran sejarah yang besar kepada rakyat Malaysia dalam menilai kebenaran dakwah yang dikemukakan oleh PAS, dan betapa batilnya ajaran UMNO dalam memperkatakan tentang islam.

Ekoran itu, tidak hairan dalam kenyataan Media Tuan guru sejurus majlis tersebut bahawa Tuan guru nik Abdul Aziz berkata, "seminar mengenai kalimah Allah ini, saya datang ini hanya untuk (rasmi) penutupan Majlis. Walaubagaimanapun, saya sangat gembira jika majlis macam ini, dibuat antara PAS dengan UMNO"

Sekian

p/s : diharap agar tidak ada pimpinan PAS yang bertindak dalam bentuk yang tidak cerdik dengan termakan provokasi media UMNO dalam meragukan rakyat terhadap PAS.

Wallahu 'Alam

Al-Bakistani
ustaz_bakistani@yahoo.com

*terima kasih atas kunjungan.bantu lah saya dengan hanya klik di sini. setiap klik membantu blog ini berkembang.

No comments

Powered by Blogger.