Ketua AMK Sibu Keluar Parti Satu Pembohongan

Oleh Rusnizam Mahat

SIBU 11 Mei - Ketua Angkatan Muda Keadilan, Shamsul Iskandar Mohd Akin menafikan laporan media yang menyatakan Ketua AMK Sibu keluar parti dan menganggap ia sebagai satu pembohongan.

Beliau menyifatkan berita itu sengaja direka akibat tindakan terdesak Barisan Nasional untuk memenangi pilihan raya kecil parlimen berkenaan, 16 Mei ini.

"Dia bukan Ketua AMK Sibu. Umurnya sahaja sudah 42 tahun. Ini adalah taktik lapuk dan usang yang dilakukan BN menunjukkan mereka semakin terdesak untuk menang pilihan raya kecil ini,"katanya kepada Suara Keadilan.

Bernama semalam melaporkan Ketua AMK Sibu, Jee Chang Peng, 42 keluar parti dan bercadang untuk menyertai parti komponen Barisan Nasional.

Menurut Shamsul, berita itu sengaja diadakan bagi melemahkan pengaruh Pakatan Rakyat Sarawak yang kini semakin kuat dan bakal memberikan saingan sengit kepada BN pada PRK itu.

"Di Sibu bukan KEADILAN yang bertanding tetapi DAP. Tetapi mereka melakukan ini untuk melonggarkan kesepakatan dalam Pakatan Rakyat.

"Perkara ini tidak sedikit pun melemahkan kita dan kita semakin yakin untuk menentang mereka," ujarnya.

Menurut Shamsul satu sidang media akan diadakan bagi menjelaskan perkara itu oleh Ketua AMK Sarawak, Nazib Johari hari ini.

Ingin membantu menggerakkan blog ini? sila klik di sini setiap kali anda membaca. Setiap klik amat membantu saya.Terima kasih!

No comments

Powered by Blogger.