Isteri ucap terima kasih buat suami, MB Perak

MB Perak memandu kereta jam 3.00 pagi.....

Demi bonda mertua dan isteri tercinta, Menteri Besar Perak, Dato' Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin sanggup memandu kereta jam 3.00 pagi menuju ke Hospital Tapah setelah mendapat panggilan kecemasan mengenai tahap kesihatan bonda mertuanya yang agak kritikal.

Biarpun baru tiba ke kediaman rasmi beliau di Ipoh jam 12.30 tengah malam daripada Kuala Lumpur atas tugas dan urusan rasmi, tanpa sebarang keluhan tiga jam kemudian Nizar memandu kenderaan membawa keluarga menziarahi ibu mertuanya.

Perkara itu diluahkan sendiri isteri beliau Datin Seri Fatimah Taat dalam blognya; datinserifatimah.blogspot.com baru-baru ini tentang insiden yang berlaku pada 2 Ogos lalu.

Terkejut dengan panggilan kecemasan itu Fatimah dan Nizar bergegas pulang ke Tapah malah terpaksa meninggalkan anak-anak yang sedang nyenyak lena di rumah.

"Setengah jam suami memandu kami selamat tiba di wad perempuan Hospital Tapah. Saudara mara terdekat sudah memenuhi ruang wad pada ketika itu. Sayu melihat bonda yang menahan sakit dan seluruh tubuhnya bengkak. Ramai yang hadir membacakan Surah Yassin dan doa.

"Terima kasih yang teramat sangat kepada suami kerana dalam keadaan masa yang terlalu sibuk beliau masih sempat bersama saya. Dalam keadaan suami yang baru pulang dari K.L jam 12.30 malam terus ke Tapah jam 3.30 pagi manakala pulang semula ke Ipoh jam 3.00 petang Sabtu kerana ada program yang harus dihadiri jam 5.00 petang.

"Saya mengerti keadaan suami yang terlalu mengantuk dan penat tetapi demi tugas dan tanggungjawab kepada keluarga dan kepada rakyat beliau tidak langsung mengeluh," katanya yang terharu dengan pengorbanan suaminya itu.

Kesibukan dan kepadatan program Menteri Besar Perak itu turut diakui dan disaksikan sendiri oleh krew Harakah yang membuat liputan sehari bersama beliau pada 31 Julai lalu namun disebalik itu, Nizar masih sudi meluangkan masa dengan mana-mana individu yang bertemu dengannya.

No comments

Powered by Blogger.