mungkin umno sahaja yang bertamadun!

Ketua Wanita Umno, Tan Sri Rafidah Aziz, berkata pihak terbabit seharusnya menggunakan pelbagai saluran secara tertib dan tidak melanggar undang-undang.

"Kita malu sebagai rakyat Malaysia yang dulunya dianggap bertamadun dan beradab, hari ini silap sikit dan apabila ada isu, berarak dan berdemonstrasi berpanjangan, malu kita pada dunia luar.

"Kalau ini tabiat kita, negara akan maju dari segi fizikal saja, tetapi mentaliti dan sikap masih lagi tidak bertamadun," katanya selepas majlis ramah mesra calon yang bertanding pada Perhimpunan Agung Umno dengan perwakilan wanita Umno Kelantan, di Kota Bharu, semalam.

Kelmarin, perhimpunan aman membantah PPSMI di perkarangan Masjid Negara bertukar kecoh apabila orang ramai yang berkumpul melanggar arahan polis supaya tidak berarak ke Istana Negara.

Di JASIN: Naib Canselor Universiti Teknologi Mara (UiTM), Prof Datuk Seri Dr Ibrahim Abu Shah, berkata orang Melayu jangan menjadi alat kepada pihak tertentu yang cuba meraih sokongan politik hingga boleh mencetuskan keadaan huru-hara di negara ini.

oit...hang takpe la...anak hang bukan anak kampung! makan bukan makan cara kami... cakap hang bukan cakap cara kami.. anak hang tak kena hujan dan panas..duduk dalam dalam aircon..
sapa yang jadi alat?
hang tu dah jadi alat barua umno!

No comments

Powered by Blogger.