cerita pasal petronas...najib..omar....

tok iskandar, June 26, 2009 5:11 PM

Citer budak tingkat 4 ni tak habis-habis-habis.tindakan one malaysia meletakkan orangnya dalam Petronas akan dipertikaikan oleh rakyat dan dilihat cuba menga,alkan kronisme dan nepotisme.

Rakyat melihat ini sebagai percubaan najib untuk menguasai Petronas.Jangan sampai rakyat menganggap najib tamak.

MP PR wajar membantah tindakan najib ini

tok iskandar, June 26, 2009 5:43 PM

Budak tingkat 4 ni dulu proksi KJ.Apakah Najib telah berdamai dengan KJ?Putih mata kali ni Mahathir melihat KJ jadi menteri.mamat yang gagal mematuhi perjanjian dalam biasiswanya yang ditaja oleh Petronas nak jadi bos pulak kat sana.dulu lepas tamat belajar jual mahal keja kat Petronas.

tindakan lembaga pengarah Petronas menolak mamat ni adalah satu tamparan hebat buat najib.One Malaysian tak laku....sekarang mamat ni keja dengan sebuah syarikat pelaburan Ethos.Jangan perabih semua duit Petronas sudah.

Najib kena ingat dan sedar jangan rakyat marah dan kutuk dia macam-macam sudah lepas ni.di negeri sendiripun dia tak glamor.masih ada di jabatan penerangan dan jabatan-jabatan kerajaan di Pahang yang mengantung gambar Pak Lah lagi.kalau tak percaya cuba kau pergi melawat dan turun padang.mungkin konsep one malaysian kat opis kau je yang gah,tempat lain orang tak kisah

tok iskandar, June 26, 2009 5:59 PM

Omar Mustapha,orang kuat Najib akan dilantik ke dalam jawatan penting di Petronas.Tindakan ini dilihat oleh penganalisis politik sebagai usaha najib untuk menguasai Petronas.Malangnya,bukan sahaja lembaga pengarah petronas menentang keras tapi juga mantan PM,Mahathir turut membantah.

Suatu ketika dulu Omar yang memegang jawatan penting dalam sebuah syarikat pelaburan Ethos dikatakan kroni KJ.ramai yang tertanya-tanya apakah KJ telah berdamai dengan Najib sehingga najib sanggup melantik budak tingkat 4 ke dalam jawatan penting di Petronas.

Lebih malang lagi,Omar dikatakan pernah aggal mematuhi terma perjanjian biasiswa dengan Petronas dan kini akan menjawat jawatan penting di petronas setelah sebelum ini menolak untuk bekerja denga petronas kerana mendapat tawaran lumyan dengan syarikat lain.

Petronas lambang prestig negara dan bukan hanya mengejar kekayaan dan keuntungan semata-mata.Rakyat risau jika Omar menguasai Petronas,kelak akan wujud skandal yang lebih besar daripada Perwaja Steel dan najib sampai ke anak cucu akan dikutuk oleh rakyat

No comments

Powered by Blogger.