jangan jadi bodoh macam utusan!

- Ahli PAS diseru agar tidak terpengaruh dengan propaganda yang kini sedang dimainkan akhbar Utusan Malaysia yang kononnya mewakili sesuatu pihak dalam PAS.
Iklan




Demikian peringatan Setiausaha Agung PAS, Dato' Kamarudin Jaffar semasa mengulas kenyataan Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang dikatakan menegur Utusan Malaysia hari ini.

"Jika Timbalan Presiden Umno pun dah tegur Utusan, maknanya ada sesuatu yang tidak kena kepada akhbar itu dalam laporannya, justeru saya mengingatkan ahli PAS juga jangan mudah terpedaya dengan apa yang dilaporkan akhbar itu," ujarnya ketika dihubungi Harakahdaily.

Akhbar tersebut mesti mempunyai agenda dalam membuat sesuatu laporan yang kononnya memihak kepada sesuatu kumpulan atau individu dalam PAS, katanya.

Hal ini mesti disedari memandangkan akhbar itu sebelum ini cukup kuat menghentam PAS dan Pakatan Rakyat sewaktu kempen pilihan raya yang lalu, katanya.

Beliau melihat, 'trend' laporan yang dimuatkan Utusan hanya berlegar kepada satu kelompok dalam PAS sahaja, dan pastinya ia adalah petanda ia propaganda memecahbelahkan parti.

Kamarudin yang juga ahli Parlimen Tumpat meletakkan kebijaksanaan ahli dalam menilai laporan yang benar atau sebaliknya.

Ini kerana katanya, sejak dahulu lagi PAS sudah diletakkan 'negatif' oleh akhbar terbabit dalam laporan-laporan mereka.

Justeru ahli PAS pastinya melihat rekod tersebut sebagai asas dalam menilai maklumat yang dimuatkan dalam Utusan Malaysia, katanya.

Muhyiddin dalam satu laporan akhbar internet dikatakan telah menegur Utusan kerana membuat laporan yang bernada 'perkauman'.

Akhbar milik Umno itu ditegur berikutan laporan akhbar Mingguannya yang menyiarkan artikel berunsur perkauman.

No comments

Powered by Blogger.