Menang Sorak Manek Urai Tergadai

Oleh JohorNews

Johor Bahru - Dalam PAS giat memperkemaskan jentera dan kempen. Hari ini Umno yang akan mewakili Barisan Nasional, di Pilihara Kecil manek urai seperti lumrahnya 'berebut menjadi calon'. Johor Daily mendapati masalah utama Umno di setiap pilihanraya kecil ialah berebut menjadi wakil rakyat.

Pemerhati berkata , Umno bahagian kini terbahagi kepada dua kumpulan iaitu kumpulan Datuk Ramzi Abdul Rahman dan bekas ketua bahagian Datuk Wan Zaid Abdullah.


Kedua-dua tokoh itu dikatakan kian akrab dengan pemimpin Umno pusat untuk melobi mejadi calon. Satu sumber berkata 28 daripada 42 cawangan Umno di Kurai Krai merupakan cawangan yang menyokong Wan Zaid sejak sekian lama. Dan selebihnya menyokong Ramzi.

Umno juga mengalamai kegagalan di Pilihanraya Kecil Kuala Terengganu juga disebabkan rebutan menjadi calon. Tidak mustahil jika di Manek Urai jika kalah juga berpunca dari calon yang dibantah oleh orang dalaman.

Sementara itu poster dan bendera PAS dikatakan telah bertambah dari sehari ke sehari. Manakala jentera Umno menanti habuan dari lawatan pemimpin Umno pusat untuk bekerja lebih bersungguh-sungguh.


Posted by JOHOR DAILY

No comments

Powered by Blogger.