TAK PERLU TAKUT KERANA BANGSA, TAPI TAKUT KERANA AGAMA




Utusan meroyan melaporkan[1];

”Orang Melayu kini mempunyai sebab yang jelas untuk bimbang mengenai kelangsungan pengaruh mereka selaku kaum majoriti.

”Kebimbangan itu disuarakan Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal (gambar) apabila, dalam usaha untuk menyatukan kaum sendiri pun parti Pas tunduk kepada tekanan DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR)”

”Sedih dengan senario itu, beliau berkata sikap tunduk pada DAP dan PKR seolah-olah menjadikan Melayu seperti golongan penakut.

“Kini rakyat boleh menilai siapa sebenarnya yang berjuang demi kepentingan agama, bangsa dan negara. Siapa pula hanya mementingkan kepentingan politik semata-mata.

“Patutkah kita tunduk kepada pihak lain dalam usaha untuk menyatukan orang Melayu. Adakah mereka akan tunduk sama dalam isu yang berkaitan kepentingan kaum mereka. Tidak, mereka sebaliknya bersatu,’’ katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini”

KOMEN:

UMNO tidak perlu bimbang dengan perjuangan Islam yang wujud dalam jiwa orang Melayu dari parti PAS. Yang UMNO perlu bimbang adalah, perjuangan bangsa yang diperjuangkan oleh orang melayu UMNO.

PAS bukan perjuangan bangsa, tetapi perjuangan agama. Apabila disebut agama, melayu, cina dan india boleh duduk bersama-sama. Tidak seperti UMNO, yang hanya meletakkan melayu sahaja bersama-sama.

Sahabat-sahabat Nabi SAW, tidak terdiri dari kalangan arab sahaja, tetapi disana wujud orang Suhaib Ar-Rumi (orang Rom), Salman Al-Farisi (Orang Farsi@Iran) dan banyak lagi. Bermakna, beragama cara Nabi SAW tidak membataskan kepada sesuatu bangsa seperti perjuangan sesat UMNO.

Perjuangan nabi SAW itu, wujud dalam PAS.

Isu tekanan pula.

Tidak timbul tekanan atau tidak. Yang pastinya, UMNO terdesak dan bersedih disebabkan tidak berjaya hendak mempertahankan kuasa mereka dengan menyeru PAS kepada mereka.

PAS bukan bodoh seperti UMNO. ini kerana, sekarang ini adalah musim rakyat membenci UMNO. Justeru, bersama dengan UMNO, bermakna melemparkan diri kepada kebencian rakyat.

UMNO sepatutnya kena fikir, kenapa rakyat membenci mereka, bukannya merasa sedih disebabkan PAS bersama Pakatan Rakyat yang semakin hari semakin disayangi rakyat

UMNO adalah jijik dan kotor !!!

Sekian

Al-Bakistani
http://g-82.blogspot.com/

No comments

Powered by Blogger.