Blogger Parti atau Blogger Rakyat?

Ada yang pelik kenapa blogger tiba tiba berubah haluan. Dulunya mereka sokong PR, sekarang ni diorang belasah PR, termasuk pemimpin PAS sendiri. Ulamak, tak ulamak, mereka peduli apa? Yang penting, ulamak sebenar hanya Allah swt yang tahu. Bukan kita punya kuasa untuk letak title ulamak pada orang.

Sebenarnya blogger yang tidak berhaluan seperti mereka adalah blogger rakyat. Kepentingan atas dasar keperluan rakyat. Kalau dirasakan, pemimpin itu sudah melencong jauh dari perjuangan, maka mereka akan hentam pemimpin sebegini. Contohnya apa yang berlaku pada kumpulan UG di dalam PAS. Terang-terang meraka ini sudah gila kuasa dan cuba untuk bersepakat dengan UMNO, diatas tujuan Islam dan Melayu, maka mereka ini menjadi API yang membakar sekam. Sedikit demi sedikit.

Mungkin pelayar tidak tahu, tapi blogger mempunyai sumber yang mereka cukup percaya. Berlainan dengan blogger UMNO yang seperti mencipta isu untuk belasah PAS. Menjadikan bahasa mereka tidak teratur dan tanpa fakta serta rujukan. Pendek kata, tulis ikut sedap kepala. Sedangkan pelayar tidak menerima bahasa mereka, terutama yang menggunakan bahasa lucah dan kasar. Nak buat macamana? Dah mereka sendiri pun tak sekolah.

Saya lebih menghormati blogger yang tidak menerima sebarang upah dari parti atau sesiapa pun. Mereka bebas melontarkan pendapat berpandu kepada kejanggalan tindakan seseorang pemimpin itu. Oleh itu, jangan pelik kepada blogger yang tiba tiba ubah haluan. Selagi perjuangan mereka tidak terbabas. Blogger seperti itu juga, tidak buta mata dengan habuan habuan. Apatah lagi pangkat.

Tabek sama lu orang !

http://difikiran.blogspot.com/

No comments

Powered by Blogger.