Pergolakan Politik Di Malaysia

Oleh Ayiem

"Lepas satu isu perpecahan,satu lagi isu perpecahan dan kelam kabut parti didedahkan.Baru-baru ni kecoh pasal MCA,sampai buat EGM,pastu mula pula kecoh dalam PAS baru nak reda isu PAS dan mula pulak kecoh pasal Gerakan pulak,sampai buat demo.

Belum pun reda isu Gerakan,timbul pulak kecoh dalam PKR,letak jawatan,keluar parti dan jadi katak.

Kes Teoh Beng Hock yang dikatakan oleh Pakar forensik dari Thailand 80% kemungkinan dibunuh dan hanya 20% kemungkinan bunuh diri pun rakyat dah lupa dan buat tak tau.Tak de ler pulak orang nak bincang ke buat-buat gossip,sok sek sok sek ke,tak dak.Citer kes tuh dah sejuk cam masuk dalam peti ais.

Pada hal rumusan dari pakar forensik dari Thailand tuh telah membuatkan SPRM demam tak kebah,gigil satu badan.

Isu belanjawan yang agak parah pun sejuk cam ais gak,tak dak saper pun nak sok sok sok sek,cuma beberapa kerat ahli-ahli ekonomi je yang duk sok sek sok sek sesama sendiri.Dalam blog tak ambik port,dalam akhbar pun tak ambik port,dalam TV lagi ler tak de citer langsung.

Jadi rakyat pun tak ambik port gak ler isu 80% kemungkinan Teoh Beng Hock kena bunuh,rakyat pun tak ambik pusing pasal ekonomi kita yang parah dan belanjawan kita yang telah dibentangkan oleh PM baru-baru nih.

Masing-masing sibuk dan terliur nak bincang isu politik dan citer-citer parti yang berperang dan berparang,sampai terlupa soal isu yang lebih penting seperti isu Teoh Beng Hock dan isu ekonomi.

Pandai betul manusia-manusia yang mencipta isu ini untuk menutup isu yang lebih besar dan lebih serious yang melibatkan keselamatan dan kepentingan rakyat.

Aku pun terikut-ikut sama join dua-dua kaki citer isu semasa yang hangat sampai terlupa nak sentuh isu-isu yang lebih besar.

Cucu Tok Ayah

No comments

Powered by Blogger.