Siasah Bakal Ditutup?

Tahukah kita tentang akhbar siasah yang berada di bawah kelolaan Mohd Sayuti Omar (MSO)?

Bukankah akhbar ini, adalah akhbar banyak mengeluarkan berita-berita yang melahirkan kekeliruan di kalangan ahli PAS tentang keberadaan PAS dalam Pakatan Rakyat, terutama dalam isu Kerajaan Perpaduan?

Apa yang seharusnya diketahui, berdasarkan maklumat dari staf akhbar siasah, bahawa akbar siasah akan ditutup pada akhir bulan 12 ini.

Dimaklumkan, siasah sudah defesit selama 7 bulan. Juga, jualannya tidak lebih dari 20% sahaja. Yang lebih memalukan lagi, akhbar siasah kini sudah berada dalam keadaan yang teruk, sehingga tidak mampu membayar hutang kepada harakah.

Dimaklumkan juga, bahawa MSO sebagai ketua editor telah tidak hadir dalam mesyuarat editorial sebanyak 2 kali dateline.

Apabila di tanya, apa kerja yang akan dibuat oleh MSO selepas ini? Ramai staf hanya memberi jawapan dengan lontaran senyuman sahaja.

Kini, MSO terpaksa menjaulkan dirinya menerusi dunia facebook. Dikhabarkan juga, beliau bersama sang kelembai hendak mengadakan kursus blogger.

Apa perlunya kursus blogger itu?

Yang pastinya, rakyat media sudah menolak blogger pas berwajah umno.

Sekian

Wallahu Alam

Al-Bakistani
ustaz_bakistani@yahoo.com

Ulasan GB

Ini adalah salah satu bala dan sial (laknat) yang dibawa oleh gagasan Kerajaan Perpaduan selain dari perpecahan ahli yang berlaku semenjak sebelum muktamar yang lalu.

Pun kebanyakan mereka yang mendokong dan menyokong gagasan ini enggan menerima kenyataan tersebut tetapi sentiasa menegakkan benang yang basah.

Akan lebih banyak lagi kesan buruk yang bakal ditunjukkan Allah yang menimpa parti ekoran dari gagasan sial (laknat) tersebut selagi golongan UG tidak meminta maaf dan bertaubat. Enggan pecaya? Tunggu.

Tidak cukup sekadar mendakwa "UG dah ditutup" sedangkan misi dan visi mereka masih berjalan seperti yang berlaku di Selangor.

Kepada pimpinan, GB dan rakan-rakan blogger yang lain insyaAllah, akan tetap konsisten (istiqamah) dari dulu sampai sekarang mempertahankan prinsip parti dan menentang gagasan yang merosakkan itu.GB

No comments

Powered by Blogger.