TAF (Tabung Amirul Fakir) Project | 14 November 2009 (Sabtu) 3.00 petang - 11.00 malam | Tempat: No. 32, Laluan Tasek Timur 12, Taman Seri Dermawan, B

Oleh : Nash Ar-Rawy

Perangai Umno mengadu-dombakan pimpinan PAS pusat dan dengan Pakatan Pilihan Rakyat memang menjadi tabiat tradisi Umno ; kalau tidak bukanlah Umno namanya. Apa lagi setelah usaha pecah belahkan PAS sesama pimpinan melalui isu UG itu gagal samasekali dan sekarang ini pakai pula umpanan berjenama “MelayuIslam”Umno ;suatu ideologi assobiyyah Islam kosmetik “MelayuIslam Umno”; yang sesat jahiliyyah siber lagi menyesatkan.

Namun, terbukti umpanan perangakap UG ini bisa ditangani dengan baiknya segala fitnah media baru bloggers Umno; bisa diselesaikan hingga ke peringkat akar umbinya sampai ke peringkat pimpinan tertinggi secara telus, terbuka , berprofesional dan berhemah tinggi yang di hormati dan diakui oleh DS Anuar sendiri akan sikap dan keistimewaan PAS selaku Gerakan Islam dan massa yang berwibawa untuk memimpin ummah.Umno pastinya dayus untuk mengadakan koreksi terbuka seperti seminar terbuka PAS itu kerana Umno bukan parti Islam dan sarat dengan politk korupsi. Pemimpin UBN di lindungi gua zam-zam alakazam yang berjenama ISA, SPRM, SPR dan Mahkamah.

Memang kelebihan dan keistimewaan yang ada pada Gerakan Islam dan massa PAS sangat di geruni oleh UBN apabila berlaku cantuman dan persenyawaan politk baru Malaysia PAS – DAP – PKR ; memberikan nafas dan nyawa baru bagi massa untuk menumbangkan entiti politik penindas rakyat dan penyelewengan salah guna kuasa , kefasadan rasuah dan autokrasi berparlimen yang menghimpit dan menekan keringat dan khazanah rakyat untuk kepentingan kroni elit” Umnoputra MelayuIslam” dan konglomerat MCA .

Semua orang tahu siapa yang menghanguskan wang rakyat sebanyak 20 Billion dalam skandal Perlabuhan Kelang Free Zone ; di mana wang rakyat berlabuh di dalam poket korprat –keparat UBN .Mengapakah ‘ Parti Baru” keluarga UBN, iaitu SPRM senyap sunyi seribu bahasa. Tetapi, bisa pula menggeledah 200 persen tindakan optimum ke atas apa-apa sahaja tuduhan ke atas anggota Pakatan Pilihan Rakyat. Sekalipun bisa membawa maut; tiada menjadi hal buat mereka walaupun membabitkan nyawa manusia yang di isytiharkan oleh pakar bedah Thailand sebagai kes bunuh bukannya bunuh diri.

Inilah kerakusan dan kefasadan politik UBN yang tiada berperikemanusian, primitif dan buta perut; diperlihatkan kezalimannya kepada massa secara terang dan jelas Yang tiada pernah diinsafi oleh UBN ; walaupun pembunuhan pernah berlaku ke atas pemimpin PAS allahyarham Samad Gol Kelantan dan pembunuhan beramai –ramai di Memali , Kedah ke atas rakyat yang tiada berdosa dan tiada bisa dibuktikan bersalah oleh mahkamah sehingga kini masih lagi tergantung pembicaraannya, Mengapa? Anda sudah tahu jawapannya!.

Mana ada demokrasi dan keadilan di negara satu Malaysia ini; yang penuh dengan skandal demi skandal daripada BMF ke Pewaja Steel ( ‘Stealings the masses money ‘) Tabung Haji, Bank Islam kepada PKFZ dan entah apa lagi satu demi satu pembongkaran yang dibuat bukan oleh Pakatan Pilihan Rakyat ; tetapi antara sesama kroni suku –sakat “MelayuIslam Umno” UBN. yang memfaraidkan harta rakyat sesama mereka dengan kekayaan yang melimpah ruah. Golongan marhein bagaimana? Bagilah beras sekampit seorang sedangkan wang rakyat berbilion trillion di telan mereka sekali gus dengan sekelip mata sahaja ; bermain silap mata dengan massa. Wang rakyat di luar negara hasil daripada usahasama negara dengan negara luar di simpan dalam akaun satu syarikat proksi pemimpin “MelayuIslam Umno “; itu sahaja berjumlah 1.1. trillion . habuan joli dan rasuah politik untuk PRU 13 akan datang.

Inilah dia rakyat di dahulukan kononnya dalam retorik tadika satu Malaysia; yang SMS ( Satu Malaysia Sekular ) .. Gua zam-sam alakazam yang terkini dan ternanti-nanti oleh kroni korprat keparat “MelayuIslam Umno” ini ialah ternganga-nganga untuk menelan emas hitam berjenama ehsan melalui Jabatan Persekutuan dan JKKK(P) di Kelantan. Sesi memfaraid wang ehsan emas hitam tersebut adalah di kuasai sepenuhnya oleh kroni-kuncu “MelayuIslam Umno” untuk mengkayakan diri di atas nama rakyat satu Malaysia.di Kelantan.

Seperti kata TGNA ,” siapa yang eshsan siapa . Pusat ehsan Kelantan ke , Kelantan yang ehsan pusat ?. Di Kuala Lumpur setitik minyak pun tak ada”.. Ini wang dan hak rakyat negeri Kelantan kerna minyak mengalir di Kelantan dan rakyat Kelantan berhak seratus peratus ke atas ROYATI yang mesti bagi kepada warga Kelantan terus melalui kerajaan Negeri bukan 5% royalti itu milik putrajaya . Mana dia satu Malaysia yang pakai sistem FEDERALISME . Kalau rakyat Sabah dan Sarawak bisa meni’mati wang Royalti walaupun lebih daripada 3 batu nautika dan memang tak ada pun syarat tersebut di dalam Akta Petroleum . Ternyatalah kroni ‘MelayuIslamUmno” adalah perompak gua zam-zam alakazam yang lebih ganas lagi daripada 40 orang penyamun.

Justeru kerna, ketuanya juga bapak perompak wang negara sebanyak RM500 juta yang terselam di selami oleh KD Atantunya.Oleh kerna kuncu-kuncu kroni dalam UBN ini terlalu sibuk untuk mengaut keuntungan ; meraka terlupa akan perkhidmtan cemerlang kakitangan awam yang mempunyai saham yang besar di dalam membangunkan negara dan bekerja keras untuk memajukan ekonomi negara . Tanpa mereka siapa lah yang bisa mengurus-tadbir segala kementerian utama pemacu ekonomi negara. Akan tetapi, keringat mereka langsung tiada dihargai dan diapreciasi. Permintaan Ceupac untuk mendapatkan dua bulan bonus ditolak mentah –mentah . Sedangkan “One Day One Million Formula One ,One Malaysia” bisa saja dibung setiap hari satu juta dan PKFP bisa saja buang 20 Billion yang bisa bagi 10 KALI BONUS ; kerna apa? Kerna khazanah dan kekayaaan negara itu; sudah direzab untuk knoni “MelayuIslam Umno” dan UBN , itu saja. Rakyat marhein dan kakitangan awam ? Disuruh satu Malaysia undi UBN . Apakah anda bisa ?

Selamatkanlah agama , bangsa dan tanah air anda . Cukuplah dengan apa yang berlaku setelah UBN diberi peluang dan amanah untuk memerintah satu Malaysia selama lebih daripada lima dekad. Selamatkanlah negara Malaysia yang KAYA dan tercinta ini daripada jatuh bankrup! Gagasan Pakatan Pilihan Rakyat; gabungan padu dan mantap untuk semua kaum dan agama PAS DAP PKR dan gandingan mantap ketokohan kepemimpinan PAKATAN PILIHAN RAKYAT ; HADI ANUAR KIT SIANG adalah lebih baik daripada PARTI KORUPSI UMNO MCA GERAKAN dalam PKRZ dan MIC dalam MAIKA HOLDING..Ternyata PAS DAP PKR yang memerintah lima negeri ; lebih afdal dan lebih baik daripada UMNO MCA MIC . Kapal UBN yang sarat dengan perbagai jenis sindrom yang kronik itu , sudah tiada bisa diobati lagi . Pembersihan apa kalau masih ada lagi wakil rakyat dan Ketua Menteri satu Malaysia perasuah !.MCA dan Gerakan sekarang sudah jadi seperti parti “MelayuIslam Umno” yang terdiri daripada perasuah. Bahtera Pakatan Rakyat insyaAllahu SATU-SATUNYA PILIHAN RAKYAT yang ada yang bisa memenuhi cita rasa dan aspirasi massa semua kaum dan agama SATU MALAYSIA BARU pada PRU13.di bawah kerajaan baru PAKATAN PILIHAN RAKYAT ( PPR ) .KE ARAH PUTRAJAYA dengan jayanya .InsyaAllahu.

“ GOD IS THE GREATEST ! “

No comments

Powered by Blogger.