Pemangku Sultan Kelantan lawat dua pesakit kronik di Tanah Merah

TANAH MERAH- Pemangku Sultan Kelantan, Tengku Mahkota Kelantan, Tengku Muhammad Faris Petra, berkenaan mencemar duli berangkat ke jajahan Tanah Merah, melawat dua buah rumah golongan pesakit kronik di kampung Manal 3 dan Manal 1 di sini, semalam.

Kunjungan terbabit merupakan lawatan khas baginda yang prihatin dan sentiasa mengambil berat mengenai hal-hal berkaitan dengan rakyat di negeri ini.

Dalam kunjungan terbabit, baginda meluangkan masa bersama keluarga salah seorang pesakit dalam kunjungan terbabit, Sulaiman Che Man, 65, yang lumpuh sejak empat tahun lalu dan tidak mampu menguruskan diri sendiri akibat keadaannya itu.

Dalam kunjungan terbabit, baginda turut memberi kata-kata perangsang kepada pesakit supaya sentiasa tabah dan menghadapi cabaran dan dugaan dalam menghadapi penyakit berkenaan.

Menurut isteri pesakit, Hasmah Saman, 60, dia mengucapkan penghargaannya di atas kunjungan baginda yang amat prihatin terhadap nasib rakyat.

“Saya ucapkan terima kasih kepada baginda Tengku Faris di atas kunjungan ini dan sumbangan yang diberikan.

“Sesungguhnya saya amat terharu dan berbangga di atas sikap baginda yang sanggup meluangkan masa berkunjung ke rumah kami di kampung ini,” katanya kepada Sinar Harian.

*terima kasih atas kunjungan.bantu lah saya dengan hanya klik di sini. setiap klik membantu blog ini berkembang.

No comments

Powered by Blogger.