MB Perlis: Saya yakin boleh, harap Shahidan pun beri kerjasama

KANGAR, 28 Dis – Menteri Besar Perlis, Datuk Seri Dr Md Isa Sabu berharap jurang perbezaan pandangan dalam Umno dapat dirapatkan demi masa depan parti itu.

Beliau yang dilantik semula sebagai Pengerusi Badan Perhubungan Umno Perlis berkata walaupun terdapat pandangan negatif terhadap kepimpinannya namun ia bukan halangan untuk beliau memikul tanggungjawab besar kepada parti itu.

Bercakap kepada pada sidang media melalui telefon di pejabatnya hari ini, Md Isa yang kini berada di Sarawak berkata, keutamaan pada masa ini ialah memastikan Umno dan Barisan Nasional (BN) terus mendapat tempat di hati rakyat.

Ditanya mengenai pandangan negatif Datuk Seri Shahidan Kassim yang dilantik sebagai Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Perlis, beliau berkata Umno perlu bergerak dalam pasukan yang kuat.

“Saya yakin boleh bekerjasama dengan Datuk Seri Dr Shahidan dan berharap beliau (Shahidan) juga akan memberi kerjasama,” kata Md Isa yang juga Ketua Umno bahagian Kangar.

Shahidan, Ketua Umno bahagian Arau, pula berkata beliau akan bertemu dengan Presiden Umno berhubung pelantikan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Perlis.

Sementara itu, para pemimpin sayap Umno Perlis turut menyokong pelantikan Md Isa itu dan menyifatkannya sejajar dengan kedudukannya sebagai Menteri Besar selain menyokong pelantikan Shahidan sebagai timbalannya.

Ketua Pemuda Umno Perlis, Mohsin Yusof berkata, demi kebaikan semua pihak, keputusan yang dibuat oleh Presiden Umno Datuk Seri Najib Tun Razak itu perlu disokong dan diterima dengan hati terbuka.

Ketua Wanita Umno Negeri, Rela Ahmad pula berkata, pelantikan Md Isa dan Shahidan itu sebagai gandingan tepat.

Ketua Puteri Umno Perlis, Asmaiza Ahmad pula berharap gandingan Md Isa dan Shahidan akan membolehkan BN menang 100 peratus pada pilihan raya umum akan datang. – Bernama

No comments

Powered by Blogger.