Rafizi: Isu NFC tingkatkan sokongan rakyat kepada Pakatan

KUALA LUMPUR 26 Dis: Skandal National Feedlot Corporation (NFC) adalah satu contoh jelas penyelewengan yang dilakukan Umno- Barisan Nasional menggunakan wang rakyat, kata Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli.

Menurutnya, skandal membabitkan keluarga menteri, Datuk Seri Shahrizat Jalil itu bagaimanapun telah memberi peluang keemasan kepada Pakatan Rakyat meningkatkan sokongan dalam Pilihan Raya Umum ke 13 nanti.
“Kami sebenarnya beruntung, NFC muncul tepat pada masanya, sebelum ini kami sentiasa berusaha membuktikan contoh penyelewengan yang dilakukan Umno-Barisan Nasional.

“Tapi dengan isu ini, kami mempunyai peluang keemasan untuk meningkatkan sokongan terhadap kami. Pada kami, kes Shahrizat ini merupakan contoh terbaik penyelewengan yang dilakukan pemimpin-pemimpin Umno.. rasuah, kronisma, dan politik wang,” kata Rafizi.

Rafizi berkata, pemerhatian yang dijalankan setiap kali ceramah Pakatan Rakyat menunjukkan bahawa pengundi, terutama di luar bandar jelas berminat mengetahui skandal itu.

“Di Kemaman (Terengganu) contohnya, kadangkala saya tidak menyebut berkenaan isu NFC ini, penduduk kecewa. Penduduk kampung terutamanya masyarakat luar bandar lebih berminat untuk memperkatakan tentang isu ini,”
“Ia merupakan isu yang berkaitan dengan mereka, isu kapal selam (Scorpene) sedikit membingungkan, tapi dengan NFC-ia melibatkan lembu-berapa banyak modal untuk menternak lembu dan bagaimana keuntungan dibuat dengan menternak lembu.

“Setiap kali kami menyebut jumlah itu, masyarakat menjadi marah,” katanya seperti dilapor The Malaysian Insider.

No comments

Powered by Blogger.