Fakta liwat... mencari kebenaran

Oleh alamanda

"Assalamualaikum dan salam perpaduan ukhuwah Islamiah.

Berkaitan dengan Kes liwat, tuduhan dan dipertuduh. Sama ada ianya benar atau palsu. Sama ada ianya fitnah atau benar. Sama ada ia batil atau hak.

Kita perlu kembali kepada akar kebenaran. Liwat bermaksud memsukan zakar kedalam dubur. Dubur adalah anggota yang melaluinya najis-najis yang perjalanannya arah keluar. Manakala liwat adalah perlakuan zakar memasuki dubur iatu arah bertentangan dengan arah najis keluar dan juga arah pergerakan zakar ditarik keluar. Pergerakan keluar masuk zakar melalui dubur ini lah yang dinamakan liwat.

Oleh yang demikian, bukti wujudnya liwat boleh dilihat dari permukaan lubang muka dubur itu sendiri sama ada ianya mempunyai kesan kulit dan dinging yang terherot kedalam dan terkeluar. Akan tetapi ianya tidak semestinya akibat dari zakar. Ia boleh jadi apa saja bahan tegar seperti terung, batang plastik dan sebgainya. Selain dari faktor fizikal pada dubur, perlakuan liwat dan individu yang terbabit memasukan zakarnya pada dubur mangsa dapat dikensan dengan jika adanya peninggalan DNA seperti bulu, tisu kulit zakar dan air mani. Kebiasaanya perlakuan liwat menggunakan kondom yang menyukarkan penggesanan DNA pemangsa. Faktor mangsa liwat jika tidak merelakan dirinya diliwat sudah tentu mempunyai kesan-kesan perlawanan seperti menggelak diri diliwat.

Jadi dengan fakta-fakta diatas, persoalan kepada kes liwat :

(1) Adakah mangsa mempunyai kesan dubur diliwat?
(2) Adakh terdapat bukti DNA yang ditinggalkan pada dubur mangsa, padahal ia telah berlalu beberapa hari , baru diadu dan diperiksa. (sudah tentu dah beberapa kali buang air besar)
(3) Adakah mangsa tidak merelakannya. Jika ia, adakah ada tanda-tanda berlawan?
(4) Adakah zakar orang yang dituduh benar2 tegap dan keras hingga dapat memasuki dubur budak 23 tahun?


Kesimpulannnya jika begitu mudah menuduh orang meliwat, maka begitu mudah untuk menjatuhkan maruah orang lain hanya dengan kita masukkan sesuatu dalam dubur, dan kemudian kita mengadu kita diliwat....."

No comments

Powered by Blogger.