Hussein Ahmad: Tegurlah pemimpin dengan berhemah


RANTAU PANJANG: Bekas Ketua Penerangan Umno Tan Sri Hussein Ahmad berkata Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dan Datuk Seri Najib Tun Razak hendaklah ditegur secara berhemah jika mereka melakukan kesilapan dan kedua-dua pemimpin itu pula perlu menerimanya dengan hati terbuka.

"Kalau semua pihak tuduh menuduh mengatakan Abdullah tidak betul dan Najib tidak bagus, bermakna kita telah melakukan penentangan terhadap pemimpin sedangkan pemimpin harus dihormati dan diutamakan," katanya kepada Bernama di sini hari ini.

Beliau berkata Abdullah dan Najib perlu diberi sokongan dan bukannya ditentang dalam usaha mereka meneruskan perjuangan pemimpin-pemimpin terdahulu khususnya dalam mengekalkan hak ketuanan Melayu di negara ini.

Hussein berkata sikap menolak dasar perjuangan yang dibawa oleh pemimpin terdahulu menyebabkan Umno terus berpecah.

"Sikap materialistik seperti politik wang harus dikikis dengan mengutamakan perjuangan bagi memastikan Umno terus kukuh menjadi warisan orang Melayu," katanya.
Hussein berkata kelemahan orang Melayu disebabkan adanya kumpulan yang mementingkan kebendaan dan kekayaan.

"Sesetegnah pemimpin sekarang tidak ada lagi perjuangan sebenar, mereka lebih utamakan kekayaan. Sebab itulah kita berada di dalam perpecahan," katanya. BERNAMA

No comments

Powered by Blogger.