bajet mini oleh abang jib!


Datuk Sri Najib Razak


  • RM5 bilion untuk belanja mengurus
  • RM5 bilion untuk biaya pembangunan

    KUALA LUMPUR: Bajet Mini bagi merangsang ekonomi negara yang akan dibentangkan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak di Parlimen, Selasa, ini dijangka membabitkan peruntukan RM10 bilion, tidak termasuk pelbagai insentif lain.

    Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Kong Cho Ha, berkata berkata kira-kira RM5 bilion daripada peruntukan itu akan disalurkan bagi tujuan perbelanjaan mengurus, manakala bakinya akan digunakan untuk pembiayaan pembangunan.

    "Saya fikir ia adalah lima (bilion) campur lima (bilion) seperti yang dibacakan hari ini tetapi semua (butirannya) boleh diketahui 10 Mac ini," katanya ketika ditemui pemberita di lobi Parlimen, semalam.

    Sebelum itu, Kong membuat bacaan kali pertama Rang Undang-Undang Perbekalan Tambahan 2009 di Dewan Rakyat. Bacaan kali kedua akan dibuat oleh Najib yang juga Menteri Kewangan pada jam 4 petang, 10 Mac ini.

    Kong enggan mengulas lanjut butiran terperinci Bajet Mini itu dan menjelaskan, pengumuman lengkap mengenai pakej rangsangan berkenaan akan dibuat oleh Najib pada hari pembentangannya nanti.


  • macam kenal je mamat kat atas tu...kehkehkehkeh..........pecah rekod malaysia tu....bagi bajet tapi kroni yang dapat kehkehkehkeh.......

    No comments

    Powered by Blogger.