1000 borang keahlian baru kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim

Parti Keadilan Rakyat Cabang Sekijang menempa sejarah pada 6 September apabila bejaya menyerahkan 1000 borang keahlian baru kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim didalam satu majlis Makan Malam di Dewan Siang Hai Kee Restaurant.

Pada sebelah petangnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim telah merasmikan Cabang Keadialan Sekijang dan berdailog bersama penduduk setempat. Menjawab pertanyaan tentang ISA DSAI menyatakan bahawa ISA tidak diperlukan kerana setiap pesalah boleh didakwa mengikut undang-undang yang telah sedia termaktub, seperti jenayah senjata api, ada undang-undang senjatapi, begitu juga pemberontakan dan penganas terdapat undang-undang yang boleh disabitkan keatas pesalah-pesalah.

"Kita bukan hendak lawan UMNO, MCA, MIC tetapi kita nak ajak tukar rumah yang kotor dan buruk kepada rumah yang baru dan bersih" Ujur Anwar apabila menyentuh berkenaan komisen RM400 juta untuk sebuah kapal selam tidak termasuk meriam dan lain-lain.

UMNO juga menurut beliau lagi berlagak sombong apabila berlaku sesuatu isu akan mengangkat keris dan sanggup menghina agama lain seperti yang berlaku di Selangor mereka sanggup mengarak kepala lembu yang menjadi simbol kesucian bagi masyarakat India.

BN berlagak sombong dan berbuat apa sahaja dan setiap tindakan BN ia tidak berada bersama hati rakyat kerana mereka mementingkan kroni mereka lebih dari rakyat bawahan. Sebagaimana yang berlaku di Perak seorang pelajar Cina mendapat 9A namun tidak dapat memasuki universiti. Ini adalah tidak adil kerana setiap rakyat Malaysia seharusnya dilayan dengan saksama. Menurut DSAI walaupun ia seorang Melayu semestinya ia akan menjaga nasib orang Melayu, tetapi beliau juga adalah rakyat Malaysia tugas beliau adalah untuk menjaga semua rakyat Malaysia tanpa mengira kaum dan agama.

Negara Malaysia adalah sebuah negara yang mewah yang mana suatu masa dahulu adalah bersaing bersama Singapura dan Taiwan namun ia menjadi jauh ketinggalan disebabkan oleh masalah rasuah yang teruk. Sekiranya kewangan negara diurus dengan betul, kekayaan negara ini sudah boleh dinikmati oleh seluruh rakyat negara ini. -boyanmen

No comments

Powered by Blogger.