APAKAH BAGAN PINANG AKAN TINGGAL KENANGAN?

Kejatuhan pemerintahan Parti Liberal di Jepun yang telah berkuasa selama lebih dari 50 tahun dan telah membawa banyak perubahan kepada kualiti hidup rakyat Jepun sewajarnya di jadikan satu fokus kajian oleh UMNO dalam menghadapi pilihan raya kecil di Bagan Pinang yang bakal di tentukan tarikhnya oleh SPR dalam sedikit hari lagi.

Isu-isu yang selama ini di bangkitkan dan di perkatakan oleh peringkat akar umbi UMNO N9 perlu di kaji dengan lebih serious bukan sahaja di pandang hanya dengan jelingan sinis pihak atasan. Isu utama tentang kebencian akar umbi terhadap corak pemerintahan dan pentadbiran N9 wajar di kaji semula dan kedudukan orang no.1 di N9 juga mungkin perlu di fikirkan.

Langkah-langkah dan tindak tanduk ahli keluarga Ketua Bahagian Rembau dalam mesyuarat agung yang lepas, pasti akan menjadi topik hangat yang akan di permainkan oleh pihak pembangkang, di sebalik isu ladang rakyat dan konsesi balak di seluruh N9.
Dalam coretan aku yang lalu, aku telah membuat satu firasat politikal, jika perkara berbangkit tidak di ambil berat. Apa kah kali ini juga kerja-kerja pemasangan poster BN akan di kontrak kan kepada seseorang yang selalu bergaya dengan beg ekskutif dan sombong untuk memberikan kontrak kepada kontraktor kelas F di N9? Mungkin kah SU Perhubungan N9 tidak perlu turun ke Bagan Pinang ? atau mungkinkah Ketua Pemuda UMNO perlu di bisukan sepanjang kempen yang akan di lakukan?

Aku bimbang dengan isu yang di perkatakan di peringkat akar umbi yang sering di adukan kepada aku dalam berbagai bentuk, jika tidak di ambil peduli akan membawa padah kepada UMNO N9. Walaupun di akhbar Pengerusi Perhubungan mengatakan semuanya di serahkan kepada Bahagian Teluk Kemang, tapi seperti yang lalu pasti ada tangan hitam yang akan cuba memulas Tan Sri Isa, jika ini berlaku juga aku tidak akan hairan DUN Bagan Pinang mungkin bakal tinggal kenangan buat UMNO.

Fikirkan lah sebelum nasi menjadi bubur!!!!!! Ini aku belum dedahkan lagi surat hitam cubaan MB dalam sisitem beradat di N9!!!!!!!!!
Patah sayap aku terbang jua.

http://dribrahimashaari.blogspot.com/2009/09/apakah-bagan-pinang-akan-tinggal.html

No comments

Powered by Blogger.