Katakan cukup pada UMNO: Sistem dan institusi rakyat dipunahkan ?

UMNO dan konco-konco memang sakit hati. Kekalahan secara jantan berlaku di gelanggang pilihanraya lepas. Rakyat memberi pelajaran kepada UMNO BN atas kesombongan dan kebongkakan mereka. Rata-rata pemimpin UMNO masih lagi belum dapat menerima hakikat. Kepercayaan rakyat, rasa hormat rakyat dan persepsi rakyat mula berubah khasnya generasi merdeka yang kini berpelajaran serta tanpa berkepentingan dengannya.

Sejarah mengajar dan memberitahu kepada kita bahawa makhluk bernama UMNO rasa selesa begitu lama dipundak kekuasaan, tanpa diusik serta disentuh rakyat selama hari ini. Mereka terbuai dengan mimpi mimpi indah , membina kekayaan diri dan kemewahan puak dengan rakus tanpa rasa bersalah sedikit pun. Percakaran sesama mereka adalah dikira sihat.

Kini mereka dirembas rakyat di 5 buah negeri. Antara negeri itu adalah Selangor. Terdahulu mereka mengoncang dan meruntuhkan kerajaan alternatif Pakatan di Perak. Mereka berjaya dan cita-cita mereka tercapai. Politik mereka licik, penipuan mereka ada kelas. Kerajaan Perak yang baru diberi mandat kembali semula ke tangan UMNO BN.

Mereka menarik nafas lega. Penipuan mereka berjaya. Kemudian mereka cuba usik ganggu dan kacau Kedah. Kini Kedah terancam, ditiup dengan kencang provokasi bahawa ramai ADUN daripada PKR mahu keluar parti mereka dan menjadi ADUN bebas. Buat masa ini proses mengacau tersebut sedang berjalan dengan kuat, saraf digerakkan, wakil-wakil rakyat dipujuk, jutaan RM laba dunia ditawarkan, mana hati yang kecil akan tewas. Usaha sedang dijalankan dengan gandaan seperlima enam dan tujuh.

Malah terbaru, dikhabarkan Najib kini sedang mengerakkan pengaruh dan kuasanya pula, bagi menjatuhkan kerajaan Selangor. Saraf berjalan dengan cepat dan pantas. Golongan ini cuba melobi kuasa-kuasa beraotoriti bagi menghalalkan tindakan dan gerakan serangannya ini.

Makakan kita nantikan saja, satu persatu kerajaan pilihan rakyat, rakyat pilih dengan kerelaan mereka ‘dibunuh’ oleh gologan desparado ini. Tunggukan kehancuran dan kebobrokan negara kita ?

Katakan cukup pada UMNO

Tangan – tangan jahat UMNO BN tidak henti-henti bergerak dan bergerak aktifsetiap saat dengan pelbagai tipu daya. Sebaliknya dalam masa yang sama tangan kanan dihulurkan kepada PAS sebagai tanda persahabatan ukuwah sesama muslim bagi kebaikan perpaduan ummah sejagat dengan beralasan demi masa depan dan kebaikan rakyat semata-mata.

Malah dalam masa yang sama juga mereka meneruskan tanpa henti-henti serta jemu melakukan kerja-kerja kotor mahu menjatuhkan kerajaan Pakatan Kedah dengan memujuk, megugut, mengumpan, menghasut agar ADUN daripada PKR di DUN berkenaan melompat presis sama kes seperti di Perak. Mereka mahu menamatkan riwayat kerajaan pilihan rakyat dengan cara tidak bermoral dan berakhlak. Matlamat sentiasa mereka halalkan.

Wajah-wajah hodoh UMNO yang sebenar memang tidak diwajahkan kepada umum. Umum masih juga gagal dan gagal memahami. Mereka seronok tanpa segan silu berusaha menipu rakyat setiap masa ketika detik saat mahu meruntuhkan kerajaan Pakatan Rakyat Kedah pula. Inilah agend apolitik mereka kini. Kerja-kerja mereka ini kelak bakal direstui dan dipertahankan oleh institusi-institusi lain termasuklah Badan Kehakiman dan Perundangan seperti kes di Perak juga.

Justeru itu, kita dalam hal ini bersetuju dengan tolakan mentah-mentah TGNA terhadap pelawaan salam perpaduan Najib. Kelmarin dimaklumkan dan dilaporkan Najib membuat tawaran terbuka bagi merundingi dengan PAS soal perpaduan ummah di negara ini. Alasannya cukup mudah dan melunakkan kita semua.

Tutupalah perundingan dengan UMNO. Rakyat yang cintakan keadilan kesejahteraan , keselamatan sudah muak dan jelek dengan UMNO.

Cg Zu

No comments

Powered by Blogger.