Syabas! Kontrak Musa Hassan disambung, talian hayat untuk UMNO..

Oleh: musafir_lapar

"Rakyat dari Kedah ke Johor telah membantah cadangan penyambungan kontrak Musa Hassan selaku ketua polis negara berikutan pembabitannya dalam pelbagai skandal dan kegagalan polis malaysia mengurangkan kadar jenayah dibawah kawalan Musa Hassan.

Sempena kemuliaan bulan Ramadhan ini, marilah kita menadah tangan berdoa kepada Allah agar menyegerakan bala kepada Musa Hassan sekiranya dakwaan bahawa insan ini khadam UMNO dan tindakannya menindas rakyat benar. Artikel disertakan:

Kontrak Musa Hassan sebagai KPN dilanjut setahun

bharian, KUALA LUMPUR: Kontrak Tan Sri Musa Hassan sebagai Ketua Polis Negara dilanjutkan setahun lagi mulai 13 September ini hingga 12 September 2010.

Perkara itu diumumkan Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri (KDN), Datuk Seri Mahmood Adam dalam satu kenyataan yang dikeluarkan sebentar tadi. - Bernama

Macamlah tak ade orang sangat di Malaysia ni yang layak gantikan dia. Imej PDRM terjejas teruk apabila dipimpin oleh seorang yang berimej begitu buruk dan kasar. Ini pasti akan menjejaskan lagi moral kerja polis-polis di Malaysia yang sering dikaitkan dengan rasuah.

Kita masih ingat betapa Pak Lah dahulu 'menggigil ketakutan' apabila cadangan kerajaan untuk menubuhkan sebuah institusi bebas untuk menyiaasat salahlaku polis dibantah oleh Musa Hassan dan polis. Sewaktu tahun 70-an dahulu, bantahan yang serupa berlaku di Hong Kong apabila polis membantah ICAC (badan bebas) yang berkuasa menyiasat polis. Rusuhan berlaku tetapi kerajaan Hong Kong bertegas dengan keputusan hendak membaikpulih imej polis dengan penubuhan badan bebas ini. Inilah bezanya dengan kepimpinan UMNO yang takde telor.

Seorang pemuda berbuka puasa di restoren mamak lalu memesan roti sardin satu, roti UMNO satu. Mamak itu pun berkata : "Roti UMNO? Oo.. Roti takda telur ya?"...

No comments

Powered by Blogger.