BN Pun Bergelora Dengan Masalah Dalam Yang Teruk! Najib Akui

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak meminta parti komponen BN yang sedang bergelut dengan masalah dalaman, dapat menyelesaikannya dengan segera bagi menguatkan lagi gabungan itu.

"Kalau ada masalah dalaman, cepat-cepatlah selesaikan. Tunggu apa lagi? Selesaikan masalah, kuatkan BN. Pastikan kita ada landasan, halatuju dan prinsip yang jelas" katanya.

Najib membuat gesaan itu ketika merasmikan persidangan perwakilan nasional Gerakan di Cheras, Kuala Lumpur hari ini.

Perdana menteri membuat teguran itu apabila beberapa parti dalam BN - seperti MCA dan PPP - masih bergelut panjang untuk menyelesaikan pergolakan dalaman masing-masing.

Sementara itu, Najib turut berharap Gerakan kembali menjadi parti yang dinamik dan progresif seperti mula-mula ditubuhkan lebih 30 tahun lalu.

Katanya, beliau dimaklumkan, kini sudah terdapat suara-suara dalaman yang mengkrtik dan ragu-ragu dengan kemampuan Gerakan sekarang.

"Biar dia kritik dan skeptik (ragu). Dan perlahan-lahan kita beritahu diri sendiri, satu hari dia akan tarik balik kata-kata itu," tegas Najib.

Beliau yang juga pengerusi BN berkata, kemerosotan pengaruh Gerakan itu merupakan perkara biasa dalam putaran kehidupan.

"Ya, betul kita kena pukul. Rakyat bagi kita pengajaran. Tetapi kalau kita membetulkan diri, kejayaan boleh diulangi," katanya

Seperti dalampilihan raya kecil Bagan Pinang, yang menurut Najib merupakan 'kehancuran sempurna' untuk pembangkang.

"Siapa kata BN tidak boleh kembali dengan kekuatan. Kita buktikan kritikan itu salah. BN parti relevan daripada dulu, sekarang dan masa depan," katanya.

Beliau mengakiri ucapan kira-kira 30 minitnya dengan melaungkan slogan "Satu Hati" yang menjadi tema persidangan tahunan Gerakan hari ini.

No comments

Powered by Blogger.