Husam Nafi Ajak Wakil BN Jadi Timbalan Exco!



Laporan akhbar Siasah yang mangamalkan motto ' Kebebasan dan Kelainan' telah cetuskan kemarahan dan kesangsian di kalangan penyokong Pakatan Rakyat apabila tajuk muka belakang akhbar itu bil 0172 yang bertajuk 'Husam Cetus Idea Ketika Sidang Dun'- Pembangkang Kelantan Timbalan Exco.

Berikut petikan akhbar Siasah pada muka surat 5- Husam berkata , beliau sedia membincangkan cadangan melantik Adun pembangkang sebagai Timbalan Exco sekiranya mendapat restu daripada Menteri Besar.

"Mungkin tiga daripada enam wakil rakyat pembangkang ada peluang ada peluang menjadi Tmbalan Exco sekiranya perkara itu dibolehkan."- Siasah bil 0172 muka surat 5

Menurut sumber-sumber yang dipercayai daripada pihak Husam Musa menafikan apa yang disebut dalam akhbar Siasah itu. Mereka menyatakan laporan Siasah itu berniat jahat dan sengaja timbulkan kekecohan di kalangan penyokong Pas dan Ahli Pas yang amat bimbang dengan isu kepimpinan Pas yang sedia ada.Laporan Siasah itu sengaja untuk menambahkan api persengketaan yang wujud disebabkan desakan Tok Guru Nik Aziz syorkan supaya pemimpin bermasalah dalam Pas dibuang.

Berikut apa yang disebut YB Husam Musa dalam sidang Dun Kelantan-"Yb tadi membangkitkan mengenai jawatan Timbalan Ahli Majlis Mensyuarat. Saya juga bercadang melantik ketiga-tiga rakan yang belakang tu-bn (secara gurau -gurau saja sambil gelak kecil dan dia orang pun gelak kecil) sebagai ahli Timbalan Majlis Mensyuarat Kerajaan."

Saya berkenannya , kalau Tok Guru izinkannya, masih ada peluang(ada peluang maknanya dia masuk kita, kalau tidak tak ada peluang) laginya kerana tarikh berkuatkuasa ini belum di tetapkannya (jadi dia kena masuk(Pas) sebelum tarikh kita mula lantik Timbalan Ahli Majlis Mensyuarat Kerajaan."

Husam berkata apa yang dilapor Siasah itu adalah rekaan mereka untuk timbulkan prejudis dan sangkaan buruk terhadap dirinya. Siasah juga dilihat sebagai akhbar yang anti Husam dan berita yang disiarkan banyak lebih kepada batu api sesama pimpinan Pas.

No comments

Powered by Blogger.