Minta Maaf terbuka atas tuduhan Skandal Anwar 3 Juta

Oleh Faris Musa

Kenyataan yang telah dibuat oleh Bekas Pengarah Siasatan BPR, Abdul Razak Idris, membebaskan Ketua Umum dan juga mantan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada skandal akaun bank luar negara berjumlah RM3 billion .

Abd. Razak dalam kenyataannya memberitahu mahkamah tinggi, tuduhan yang dilemparkan ke atas Anwar adalah tuduhan yang tidak berasas.

BPR (sekarang SPRM) telah menyiasat perkara itu ekoran dakwaan yang dibuat dalam akuan bersumpah bekas Penolong Gabenor Bank Negara, Abdul Murad Khalid. Sepasukan pengawai BPR telah ke Singapura dan United Kingdom untuk menyiasat dakwaan tersebut yang terbukti adalah tidak benar dan tidak berasas .

Angkatan Muda Keadilan (AMK) mengalu-alukan kenyataan Bekas Pengarah Siasatan BPR tersebut dan menyifatkan ianya telah menjernih dan membersihkan imej Datuk Seri Anwar Ibrahim yang telah dilakukan oleh Pemuda UMNO/BN , individu serta media yang dikuasai UMNO/BN yang bertujuan serta berniat jahat menaburkan fitnah terhadap beliau selama ini dengan mengaitkan beliau dengan skandal RM3 billion tersebut .

Maka adalah amat wajar Khairy Jamaludin , Pergerakan Pemuda UMNO , Datuk S.Nallakarupan dan S. Vigneswaran (Bekas Ketua Pemuda MIC) wajib bertanggungjawab di atas kenyataan dan tindakan jahat , kotor dan jijik serta fitnah yang bertujuan menjatuhkan kredibiliti dan integriti terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim berkaitan isu tersebut .

Justeru , AMK mendesak agar Khairy Jamaludin , Pergerakan Pemuda UMNO , S.Nallakarupan dan S.Vigneswaran mesti membuat kenyataan permohonan maaf secara terbuka kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim , Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat .

AMK terus bertegas mendesak agar dibentuk sebuah Suruhanjaya Bebas menyiasat harta kekayaan dan kewangan Khairy Jamaludin sepertimana kenyataan AMK pada 14 Oktober 2009 , serta terhadap kenyataan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang tidak takut serta bersedia untuk disiasat terhadap dakwaan tersebut dan meminta satu suruhanjaya bebas menyiasat kesemua harta yang hilang dan termasuklah menyiasat Ketua Pemuda UMNO tersebut .

Agenda fitnah untuk menjatuhkan maruah dan kredibiliti Datuk Seri Anwar Ibrahim ternyata gagal .

Fariz Musa
Timbalan Ketua
Angkatan Muda Keadilan

No comments

Powered by Blogger.