Roasmah! Hang Jangan Perasan Baik!

Tidak adil heret wanita dalam politik suami: Rosmah

KUALA LUMPUR: Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor, berkata adalah tidak adil mengheret isteri dan anak-anak dalam politik suami.

"Janganlah dibuat wanita sekecil itu, buat seolah-olah kita bahan pertaruhan dalam kancah politik. Kalau nak berpolitik, politik sahaja jangan sangkut-paut dengan wanita," kata Rosmah ketika rakaman rancangan "Apa Kata Wanita Bersama Bersama Zamzarina" di Angkasapuri di sini hari ini.

Rosmah diminta mengulas isu baiah Pas yang mana wakil rakyat mengikrar sumpah taat setia kepada parti dan sekiranya mereka melompat parti, jatuhlah talak talak tiga ke atas isteri mereka.

Rosmah berkata, politik dan rumahtangga tidak harus dicampuradukkan kerana jika isteri tertekan ia akan membawa kepada keburukan personaliti isteri dan akhirnya rumah tangga tidak bahagia.

"Kalau suami tak gembira, nak keluar pun takut (lompat parti), tak keluar pun tertekan," katanya.

Sementara itu, Rosmah berkata tidak mustahil Malaysia pada masa akan datang dipimpin oleh Perdana Menteri wanita berdasarkan kegigihan dan komitmen wanita yang tinggi terhadap kerjaya dan keluarga pada masa kini.

Katanya, pada masa ini lebih 70 peratus daripada pelajar institusi pengajian tinggi terdiri daripada wanita dan ramai wanita menerajui pentadbiran tertinggi jabatan kerajaan dan syarikat swasta. - Bernama

diam la..tahi penuh kat ekor..dok bising dok nasihat orang!

2 comments

PARPUKARI said...

Rosmah lebih baik dari Nik ajis

Nik Aziz ditaja oleh Abroad Technology, klik sini

armal said...

House PK,

Nak tanya hang, Rosmah tu baik tang mana?

Powered by Blogger.