Mahkamah jangan takut sapina Najib: Anwar

KUALA LUMPUR, 10 Feb -Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata keengganan Hakim Mohamad Zabidin Mohd Diah memanggil Perdana Menteri, Najib Razak dan isterinya Rosmah Mansor bakal menyulitkan proses perbicaraan

“Kami mengemukakan juga kenyataan bahawa Perdana Menteri Najib Razak dan isteri Rosmah Mansor juga terlibat, oleh itu jika hakim tidak benar-benar tegas dan berani itu akan mensulitkan seluruh prosiding mahkamah,”katanya di perkarangan Kompleks Mahkamah Jalan Duta.

Selasa lepas Anwar mengesahkan pasangan itu akan disapina bagi memberi keterangan di Mahkamah berikutan pertemuan mereka dengan pengadu, Mohd Saiful Bukhari Azlan sebelum fitnah liwat ke atasnya dilakukan.

Katanya beliau mempunyai bukti yang cukup untuk mensabitkan bahawa Najib dan Rosmah mendalagi tuduhan fitnah itu yang bertujuan untuk membunh karier politiknya dan mengekang kemaraan Pakatan Rakyat.

Perbicaraan konpirasi liwat II anwar tetap diteruskan Hakim Zabidin biarpun laporan klinikal dari Hospital Pusrawi dan Hospital Kuala Lumpur mengesahkan tiadak kesan tusukan pada dubur Saiful.-YUSMAWATI MHD YUSOF


Terima Kasih kerana mengunjung. sudi-sudi 'klik' di sini sebagai sumbangan ikhlas anda membantu kami menyelengara blog ini.

No comments

Powered by Blogger.