TGNA - sihat walafiat

Tok Guru Nik Aziz kembali sembuh setelah mengidap sakit demam seketika dan gambar yang terakhir beliau boleh didapati dalam blog Sayuti Omar. Gambar terakhir itu diambil semalam selepas beliau mengimamkan sembahyang Asar dimasjid yang berada didalam kawasan rumahnya.

Kegeringan sebentar Tok Guru Nik Aziz dihebohkan oleh setengah bloggers dan saya tidak tahu apa niat sebenar isu itu dihebuhkan. Tetapi sekilas ikan diair sudah tahu kita jantan betinanya. Yang lebih menyibuk ialah blog-blog yang anti PAS dan Nik Aziz tetapi tidak siapa dapat menghalang mereka dari menghibuhkan isu kegeringan Tok Guru sehari dua itu kerana masing-masing sedang terperangkap dengan politik jembelan setengah pihak.

Saya sendiri malam tadi memanggil orang-orang yang rapat dengan Tok Guru dan mereka mengatakan yang Mursyidul Am PAS itu sakit sedikit seperti juga orang-orang yang muda-muda ini menghadapinya sekali-sekala. Tetapi politik yang ‘lebih sudu dari kuah’ ini yang terlalu sibuk dengan isu itu; bukan kerana ‘concern’ terhadap kesihatan Tok Guru itu tetapi kerana beliau adalah orang politik.

Ada blogger yang mengatakan TGNA sedang tenat dihospital Kota Bharu dan ada pula yang membayangkan yang PAS akan kehilangan seorang pemimpin yang dihormati. Cara mereka menulis itu seolah-olah mereka tahu bila TGNA akan meninggal dunia; lebih dahulu dari Tuhan sendiri. Mungkin ramai yang marah kepada saya kerana menulis dan menegur sesiapa yang terlalu ‘excited’ itu tetapi saya tidak akan mengambil pusing terhadap kritikkan itu.

Hanya yang saya ingin mengingatkan semua; tidak akan sampai maut sebelum ajal. Biarlah dan serahkanlah penentuan sesorang untuk kembali kealam yang kekal itu kepada Tuhan dan elok kita lakukan apa yang sepatutnya kita lakukan sebagai hambanya yang bersifat Baharu ini, iaitu sentiasa mentauhidkan Tuhan secara istikomah. Tidak payahlah untuk cuba mengambil alih kerja Tuhan kerana tugasan kita masih banyak yang kita tidak selesaikan lagi.

Kepada To Guru saya mengucapkan selamat kembali bertugas dan diharapkan TGNA akan berada didalam sepenuh keredhoan Tuhan senantiasa. Seandainya saya sampai keKota Bharu sehari dua ini saya akan pergi menziarahi TGNA, seorang individu yang saya sangat hormati itu.

Saya mengenali beliau sebagai individu yang tidak tertipu dengan tuntutan sosial yang lazim dialami oleh ramai pemimpin-pemimpin kita dan isteri-isteri mereka.

TGNA is never a social climber. He is a leader.

http://aspanaliasnet.blogspot.com/2010/12/tgna-sihat-walafiat.html

No comments

Powered by Blogger.