Penasihat Agama MB T'Ganu Hina Islam? Ustaz Azhar Tolong Tibai Makhluk Ni!


Kamal Saidin merupakan ULAMA UMNO yang dipuja oleh UMNO kerana beliau seorang Ulama yang pandai putar belit fakta dan menggunakkan ayat Quran untuk menyokong tindakkan UMNO dan pemimpinya

Beliau berasal dari Kedah , sekarang menjadi Penasihat agama MB Terengganu.

Perhimpunan Agong UMNO Kali ini nama beliau naik sebab beliau petah berhujjah , tetapi sayang hari ini secara jelas beliau mempertikai hukum Allah dan putar belit agar hudud tidak dilaksanakan di Malaysia , inilah ulama yang merupakan syaitan yang berselindung dengan hujjah agama

Penasihat agama Menteri Besar Terengganu, Mohd Kamal Sadin hari ini mendakwa hukum hudud yang digubal oleh kerajaan negeri Kelantan adalah bertentangan dengan hukum Allah.

Bercakap pada forum berjudul ‘Hudud dan implikasinya terhadap bukan Islam di Malaysia’ di ibu pejabat MCA di Kuala Lumpur, Mohd Kamal berkata beberapa peruntukan dan Enakmen Hudud Kelantan 1993 adalah tidak mengikut al-Quran dan Hadis.

"Antaranya, Mukallaf (akil baligh) ditarifkan sebagai seseorang yang berusia lebih 18 tahun dan boleh berfikir dengan waras, ini undang-undang British dan Eropah, bukan undang-undang Islam.

“Dalam Islam, Mukallaf adalah pada usia 15 tahun."

Katanya lagi, mengikut undang-undang berkenaan, meliwat ke atas isteri juga dibenarkan.

"Dalam Islam, ini sepatutnya haram.”

Mohd Kamal juga menolak hujah PAS bahawa hukum hudud hanya akan membabitkan orang Islam kerana katanya, pada zaman Nabi Muhammad SAW, hukum itu juga terpakai kepada bukan Islam.

Menurut beliau di bawah hukum hudud PAS, mangsa rogol beragama Islam akan dihukum manakala bukan Islam yang merogol gadis atau wanita berkenaan tidak akan didakwa.

"Jadi, bagaimana boleh ada dua set undang-undang. Ini tidak adil.”

PAS, dakwa Kamal, sengaja menggubal undang-undang itu demi kepentingan politik mereka.

Powered by Blogger.