adakah tun akan ludah ke langit?

PUTRAJAYA: Tun Dr Mahathir Mohamad belum lagi membuat permohonan secara rasmi untuk menyertai semula Umno seperti yang didakwa sesetengah pihak, demikian di sahkan oleh Timbalan Presiden Umno Datuk Seri Mohd Najib Razak.

Najib berkata setakat ini belum ada apa-apa lagi yang membuktikan cakap-cakap bahawa bekas presiden parti itu akan menyertai semula Umno adalah benar.

Timbalan Perdana Menteri berkata demikian selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Permata Negara di Jabatan Perdana Menteri hari ini.

Di tanya sama ada Dr Mahathir telah pun membuat permohonan rasmi untuk menyertai semula Umno seperti yang diuar-uarkan sesetengah pihak, Najib berkata: "Saya tidak tahu. Belum ada (permohonan) secara rasmi. (Setakat ini) belum ada apa-apa lagi.

Katanya beliau hanya akan mengulas lanjut isu itu selepas mendapat pengesahan yang lebih formal.

Cakap-cakap bahawa Dr Mahathir akan menyertai semula Umno kini tersebar kencang di kalangan ahli-ahli Umno, terutama melalui emel dan khidmat pesanan ringkas (SMS).

Usaha membawa Dr Mahathir kembali ke pangkuan Umno dikatakan diusahakan beberapa pemimpin parti itu sendiri, termasuk salah seorang naib presidennya Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Dua lagi bekas pemimpin Umno yang dikatakan terlibat dalam usaha itu ialah bekas setiausaha agungnya Tan Sri Sanusi Junid yang turut keluar Umno bersama-sama Dr Mahathir Mei lalu dan seorang lagi bekas setiausaha agung parti Tan Sri Sabaruddin Chik.

ludah ke langit nampaknya tun kali ni..hehe

No comments

Powered by Blogger.